• Anonym

*I morgon ska jag operera bort min vårtor

I morgon ska jag operera bort min vårtor för tredje gången, jag hoppas verkligen att dom försvinner för alltid nu. Men vilker stohej de är när man ska lämna hem och barn med någon annan...
    Tur att man inte gör sånt här jämt
    Är det någon annan som har gjort det här flera gånger förut???

• Svar på tråden *I morgon ska jag operera bort min vårtor
  • Anonym

puffar (om man får det)

• kalinan

Jag har haft nån enstaka vårta under årens lopp. Upptäckte den första för ca 10 år sen, men de brukar försvinna av sig självt. Nu under graviditeten har jag däremot fått en hel koloni med vårtor i slidmynningen och här och var på de inre blygdläpparna! Men jag nyper av dem själv så fort de dyker upp! Det gör inte ont men blöder lite och efter nån dag har det läkt. Nu hoppas jag bara att det inte kommer fler så jag får vara vårtfri under förlossningen om ca tre veckor. Skulle tycka det var pinsamt annars!

• pussunge

VA?? nyper av dem...det måste visst göra ont??

• Anonym

Håller med här, jag brukar också nypa av dom själv, varför far man in och tar bort om man bara har ett par stycken? Själv har jag bara haft 4 vårtor under 4-5 år tror jag det är nu, var ju och testade mej men dom sa att jag inte hade kondylom????? men va skulle det då vara för vårtor säger jag?? det är kondylom det vet jag.
    Hoppas bara att man inte har några när man ska föda!

• Anonym

om jag vore er så skulle jag gå till läkare.
    visst vet ni om att vårtviruset orsakar cancer?
    kondylom är svår att märka,finns tydligen inga prover man kan ta om man inte sett dom med ögat först.
    sköt bort sånt innan det är försent.

• Anonym

Har hört att det ska komma ut en slags medicin mot kondylom !!! JIPPIE

• Anonym

Ja visst vet man det men det är ju så enkelt att ta bort dom själv, dom klipper ju bort dom på lassa med så det är ingen fara.
    Vårtorna kan ju se olika ut, rätt sora som man ser med ögat men det finns även ett vitt pulver som dom brukar stryka på lör att se om man har vårtor, men det är på lassarettet. det är dom små platta vårtorna som man inte ser med ögat!

• Anonym

Vad bra med ny medicin! *yipiiii*

• kalinan

Det vanligaste vårtviruset orsakar INTE cancer. Man kan däremot få cellförändringar av den platta sorten som man oftast ändå inte märker själv. Numera behandlar man inte kondylom om de inte sitter i vägen eller är besvärande. De försvinner ändå av sig själva och det går inte fortare om man behandlar eftersom de oftast kommer tillbaka då.

• Ljuspunkt

Anonym: 2328202

Om du har testat dig och dom säger att det inte är kondylom så borde de ju ha sagt vad det skulle kunna vara istället.
    Det skulle t.ex. kunna vara molusker.

• pussunge

Till mig säger gyn att jag inte har kondylomvårtor nu men jag ser ju själv att jag har det...och känner det.
    Undrar också varför de envisas med att jag INTE har det..

• Ljuspunkt

Molusker är inte bara snigeldjur. Det jag menar ser ut nästan som en vårta, fast ganska slät i texturen om jag inte minns fel. Finns säkert en massa info på nätet om det.

Ibland kan man i början av ett herpes "utbrott" nästan förväxla det med kondylom.

Ja, det finns ju en massa intressanta utslag och knölar man kan samla på sig

• pussunge

Tack ljuspunkt...det va en ljuspunkt i disskutionen

• Anonym

ljuspunkt: Ja det kan man ju undra varför dom inte sa att det skulle vara nått annat? väldigt konstigt, jag testade mej för klamydia då med men det var då negativt. Sen försvann denna vårta ochsen fick jag tillbaka en och då for jag till barnmorskan och hon undersökte mej och sa att det inte var kondylom. Men va fasen är det då? konstigt är det iaf, har just nypt av en liten en bara för en vecka sen och den har då försvunnit helt och hållet nu så jag hoppas det inte kommer tillbaka för då kommer jag nog att fara till barnmorskan igen. Men om det då är kondylom då blir jag arg på dom andra som sagt att det inte är det. För i så fall har jag ju smittat min sambo nu då och vi har ju varit tillsammans i över 2 år nu. Och jag har sagt att jag är frisk iom att jag hade testat mej innan vi blev tillsammans.

• Anonym

en kille kan vbisst bära på viruset 10år utan symtom.

• Tin o Trolls mamma

Min dotter har mollusker på benen och det ser ut som små vårtor/blåsor men kliar inte och gör inte ont om man inte kommer åt dem. Läkaren sa att de ska försvinna av sig själva. Vi får väl se...

• Ljuspunkt

Kondylom kan man bära på hur länge som helst i princip har jag för mig. Ibland får man inte ens några symtom. Dessutom kan man ha en liten liten vårta som inte upptäcks och så smittar man sin partner.
    Egentligen skulle det alltså lika gärna kunna vara din kille som har smittat dig Anonym. Jag tycker personligen inte att det är viktigt att ta reda på vem som har smittat vem. Vill man vara 100% säker på att inte bli smittad av någonting så får man köra med kondom - ALLTID. Och vem vill det i ett stadigt förhållande?
    Kondylom brukar inte ställa till så mkt besvär för de flesta, se bara till att gå regelbundet på dina cellprovstagningar.

Svar på tråden *I morgon ska jag operera bort min vårtor