• Anonym (Fet navel)

Navelbråck någon?

Någon som har fått navelbråck under eller efter graviditeten? Jag misstänker att jag har fått det för min navel ser ut som en nästipp och är stor och blåaktig. Den går att trycka in när jag ligger ner men så fort jag reser mig upp så ploppar den ut. Det var sex veckor sedan jag fick barn och mina magmuskler delade sig ordentligt särskilt runt naveln. Magmusklerna har nästan slutits så när som på en cm ungefär men den där jäkla naveln...!!!
    Om det är någon som har en aning om vad det kan vara och om det går att göra någonting åt så var snäll och svara. Tack...

• Svar på tråden Navelbråck någon?
  • Anonym (Vet)

Jag vet en som hade så och gjorde en navelbråcksoperation, ett litet ingrepp som gav ett bra resultat. Hon gjorde det på Victoriakliniken i Sthl, och det kostade 15000:-. F.ö. en väldigt bra klinik som jag varmt kan rekommendera!

• Anonym (Fet navel)

Okay, det låter ju hoppfullt. Fast jag vete sjutton om jag är villig att pröjsa 15000... Men jag läste att man måste operera som vuxen för annars kan det bli värre och man får jätte ont. Det borde väl gå på vanlig sjukförsäkring i så fall.

• Anonym (Vet)

Det finns säkert andra plastikkirurgiska kliniker som gör det billigare - för VK ligger överlag högt prismässigt. Sen kan du ju ta reda på om Landstinget kan bekosta operationen (el. del av den), för det är ju såklart allra billigast för dej om de gör det!

• Anonym (Fet navel)

Jo då det var navelbråck. Jag får en tid hos en kirurg som får avgöra om det behövs en operation som rättar till det eller om det fixar sig av sig själv. Det blir i alla fall ingen operation förens om ett halvår till ett år när jag slutar amma.

• Anonym (Vet)

OK, bra att du fått reda på det iaf då! Är ett litet ingrepp som går fort, som sagt - OM du nu behöver opereras alltså. Lycka till!

Svar på tråden Navelbråck någon?