• Anonym

Otrogen på semestern?

Hjälp! Jag mår så kolossalt dåligt och måste få ventilera det på nåt sätt.
    Min sambo åkte på en resa med sina killkompisar + en av dessas flickvän + en syster till en av killarna. De skulle på någon typ av festival. Jag hade fullt upp med jobbet och kunde inte åka med, och även om jag hade kunnat så är det inte "min grej" om ni förstår.
    Jag har aldrig känt mig oroad för vad min sambo skulle kunna tänkas "göra" på såna här resor förr.
    Så fort han kom hem kände jag DIREKT att något var fel. Så vårt återförenande blev en smula ljummet och jag vägrade kyssa honom ordentligt för det kändes så obehagligt.
    Först tänkte jag att jag var dum i huvudet och inbillade mig men efter ca 1 vecka skulle de från resan ses och byta foton o liknande. De festade en del och när min sambo kom hem "erkände" han att han hånglat med en annan tjej som varit med på resan (en kompis till en av killarna som var med, hon skulle egentligen inte följt med alls).
    Jag blev såklart arg men tänkte att det ej är någon ide att prata om detta med en full person.
    Dagen efter har han glömt att han "erkänt" och låtsas som inget. Till slut tar jag upp ämnet eftersom jag inte kan tänka på något annat och då ändrar han historien.

Enligt honom gick det till såhär;
    Tjejen visste inte om att min sambo var upptagen och en kväll när alla var fulla så försökte hon kyssa honom. Detta skulle skett inför alla de andra som var med på resan. Min sambo hade då vänt bort huvudet och det "blev inget". Sedan hade hon frågat om han var upptagen och han sa ja...

Han har nu ändrat historien fler gånger efter detta, bl.a. hur han själv agerade.
    Jag vet inte vad jag ska tro på!!! Har vägrat ha någon typ av imtimt samröre med min sambo efter detta och han verkar inte särskilt angelägen att få ordning på det heller...
    Han VET att jag väntar på förklaring, sanningen om vad som hände!
    Idag fick jag se bilderna från resan. Han står med armen om denna tjej på flera av korten och hon står och lutar sig mot honom. De är helt klart de två som har mest kroppskontakt. Jag tror att vissa bilder är gömda med, för antalet foton stämde inte med antalet som mappen var märkt med...

Hur ska jag få veta vad som hände? Kan jag fråga någon av de andra som var med på resan? Jag kan inte få någon ro i kroppen och min sambo ger bara nya versioner på historien som jag misstänker är vad han TROR att jag vill höra.
    I det här läget hade jag hellre tagit ett totalt erkännade om att han varit med nån annan än att gå runt och inte VETA!
    Är helt spyfärdig av alla tankar i huvudet.

VAD HADE NI GJORT?

• Svar på tråden Otrogen på semestern?
  • Anonym

Hade ringt och sagt till den du kan tänka är ärigaste av alla som var me på resan och frågat vad faan som har hänt helt klar!

• Anonym

+ hotat med att får du inte en vettig förklaring ska han ut inom dagens slut! då är det finito för alltid typ...

• Anonym (nattuggla)

Hejsan

Vad trist att det har blivit sahar...

nagot likanande hande mig for ungefar 1.5 ar sedan. Saken ar vad du ar redo att gora...Du kan satta hart mot hart och saga att du vill hora sanningen eller sa gor du slut. Men om han fortfarande berattar samma historia och du inte tror pa honom, ar du beredd pa att ga?

jag sa till min karl att jag skulle ga, men han holl kvar vid sin historia och jag stannade!!! blahhhhhh!!!!
    Ibland angrar jag det ibland inte, for det mesta inte forstas eftersom vi fortfarande ar gifta och har 3 barn. Det var for barnens skull som jag tvekade att ga.

Stannar du med honom sa maste du kunna lagga det har bakom dig. Det ar inte latt och han ar tvungen att gora ganska mycket jobb for att fa dig att lita pa honom igen. Detta maste han forsta. For stannar du och du inte kan forlata, da ar erat forhallande forgiftat av detta. Du kan forlata men inte glomma.... det ar sa jag har gjort.

Stackars dig vannen... fundera ut om du verkligen vill veta och vilka konsekvenser det skulle ha for er bada... om du vill ga elelr stanna...
    det ar inte latt och det ar mycket att tanka pa... ta din tid

kram

n

• Anonym

jag skulle ha ringt till hans polare och frågat varför dom inte sagt att din kille hånglat med henne, fast du inte vet de.. alltså hitta på ! det bruka jag göra för att få reda på sanningar.

• Alex23

Kan han inte vara ärlig mot dig är han ingenting att ha! Jag hade ett ex som höll på med massa fuffens och sen ljög om det och ändrade version av historien hela tiden. Och dum som jag var så gjorde jag inte slut med henne direkt utan vi var ihop i två år, och jag mådde piss varenda dag för jag visste att hon ljög för mig.
    Mitt råd är att göra slut med han, visst det är ett svårt beslut men jag kan garantera att du mår mycket bättre i sluändan än om du stannar med en sån person.

• Anonym (++++)

håller med anonym! eller varför inte fråga:vad det nån som hade tänkt berätta för mig att han haft sex med .... (det bästa vore om du träffa nån utav dom så att du kan se den/deras ansiktsuttryck)

• Anonym (samma båt)

Jag har råkat ut för ungefär samma sak. Hemkomsten var mycket kylig, det var sent - jag sov redan.

Första kvällen hemma så kommer det fram att dom kystes. Total chock.

Andra kvällen så kommer det fram att dom haft sex. Chock nummer två...

Hade vi inte haft en 1-åring så hade beslutet varit lätt. Det kombinerat med att vi är gifta och har 10 år förflutet gör att vi fortfarande försöker.

Hade jag inte upplevt att jag fått hela sanningen så hade det tagit slut mycket tidigare. Tilliten är dock helt bortblåst och jag vet inte hur detta ska sluta.

• smurfis75

Självklart ska du ringanågon av de övriga som var med, hoppas bara att de kan vara ärliga. Att han ändrar sin historia gång på gång tyder på att det har hänt betydligt mer än vad han är beredd att medge.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Anonym

Tack för alla svaren, vad gulliga ni är!!!

Jag ska göra så som ni föreslog och stämma möte med en av de som var med på resan. Vi känner ju varandra (bekanta) så det är inte konstigt att ta en fika eller så. Sen frågar jag helt enkelt om något hände och ber personen berätta vad +hur det gick till etc. Jag vet att den personen är som jag , dvs i princip inte kan ljuga.
    Sedan är det ju det här med vad man ska göra om det är sant, om det verkligen var "nåt" mellan tjejen och min sambo...jag vet faktiskt inte om jag står ut med att han har värderat vårt mer än 5-åriga förhållande så lågt. Det här är första och enda gången på över 5 år som jag ens tänkt tanken att han kan ha varit med någon annan! Har han det så...jag tror inte jag orkar gå runt med den där vetskapen, som någon skrev det kan komma att bli ett "gift" som fräter sönder all tillit mellan oss.

TACK igen för alla era kloka svar! Jag ska berätta sedan hur det har gått!

• lillrottis

Lycka till nu tjejen, och ja hoppas för din skull att de verkligen inte var något mellan dom..

Hoppas de ordnar sig nu... kramar

• Anonym (nattuggla)

hur har det gatt?

• Anonym

Hej igen,

Det har gått ganska bra. Jag bestämde fika med en av de som var med på resan och har pratat i telefon med ytterligare en (ovetande om att den andre pratat med mig). båda har berättat ungefär samma sak; att det var tjejen i fråga som gjorde något slags försök att kyssa min sambo men att han avstyrt det. Tydligen hade flera andra varit på plats när det hände med och de hade skrattat åt hennes försök... Den personen jag fikade med berättade också att tjejen inte verkade särskilt ledsen över det hela, hon hade nämligen gått vidare till näste man (som var singel) och helt sonika lagt sig i hans tält (???).

Jag tror på historien bättre nu, särskilt då eftersom det fanns så många "vittnen"...ingen av dem har något att vinna på att ljuga för mig.

Det känns fortfarande obekvämt med min sambo dock...särskilt med tanke på fotografierna. Jag krävde att få se alla, inklusive de som saknades i mappen. Det fanns inget mer "misstänkt" eller vad man ska säga.

Så det slutar väl med det här antar jag...Jag väljer att lita på honom för den här gången, dyker det upp minsta grej som rubbar förtroendet...då är det slut.

Tack för allt stöd!

• Anonym

Hejsan! Har läst igenom tråden och nu menar jag inte att din sambo varit otrogen.. Men du skrev att dessa "bekanta" inte har något att vinna på om de skulle ljuga för dig!
    Men OM nånting nu skulle ha hänt lär de ju skydda sin kompis, även om de inte "vinner" nåt på det... För du skulle väl säkert skydda din vän om hon bad dig?

Svar på tråden Otrogen på semestern?