• wonderchild

Tips inför Lisebergs-resan?

Hej!

Min sambos pappa fyller 60 år nu den 28/7 och bjuper oss på resa till Göteborg, heldag på Liseberg o även hotellövernattning på Liseberg Heden tror jag hotellet hette.
    Våra små söner är 2år8månader respektive 15 månader gamla, och vi har aldrig varit på Liseberg förut med dom. Jag tittade lite på deras hemsida och såg att det finns en hel del som killarna får åka (med oss) även att dom är så pass små. Kul!
    Tänkte bara kolla här om ni har några tips inför våran dag på Liseberg. Något särskilt roligt ni tycker man inte ska missa? Något viktigt man inte får glömma att ta med/göra? Finns det gott om skötrum, möjlighet till att värma välling o barnmat osv?
    tar gärna emot alla sorts tips och idéer!!
    Give the dangerous bitch her chocolate
  • Svar på tråden Tips inför Lisebergs-resan?
  • Linda 1978

Hej!

kul med resan! Tänkte bara påminna om att ta med hörselkåpor om ni har till minsta i alla fall. Kan vara bra om de vill vila en stund.

~Linda~ -Många drömmar, en verklighet...-
  • wonderchild

Linda 1978, tack, vilken bra idé! Vi har inga men hade ändå tänkt att köpa det. Det finns väl typ på Clas Ohlson tror jag, inte så värst dyrt heller?

Någon mer?
  • Mama72

Det finns bara ett skötrum, inte speciellt stort, med det finns skötbord på (nästan) alla toaletter.

Några av attraktionerna (kommer inte ihåg vilka men det kan du läsa på hemsidan) är gratis för barnen, det är bara den vuxne som betalar.

Ett tips är att inte "stå och hänga på låset" till portarna, det är det så många andra som gör. Kom dit en timme efter parken öppnat istället, då har köerna lättat betydligt. Vet inte om du vet att man betalar entrén i entrékassorna och köper biljetter/åkpass i biljettkassorna. Tror inte dina barn behöver ett åkpass, ni "tjänar" nog mer på biljetthäften.

Man kan lämna in väskor och dyl på förvaring, då slipper man släpa på extrakläder, regnkläder osv. Kommer inte ihåg vad det kostar, men det är inte så mycket. Där kan man också lämna in eventuella vinster. Det är ju jobbigt att släpa på alla högvinster.

Det finns ett ställe för bortsprunga barn. Visa det iaf för det stora barnet.

Kommer inte på mer just nu, men kikar kanske in här igen om jag kommer på nåt mer.

Hoppas ni får en trevlig dag på Liseberg.

• Mama72

Glömde skriva: I skötrummet finns det micro...

• Nisses lada brinner
    Linda 1978 skrev 2007-07-17 08:29:34 följande:
    Hej!kul med resan! Tänkte bara påminna om att ta med hörselkåpor om ni har till minsta i alla fall. Kan vara bra om de vill vila en stund.
    Fast då sover väl kidsen skönast, när det är stoj runtomkring?
  • wonderchild

Dom har inga sådana här "trygghetsband" eller klistermärken som man sätter fast på barnet, där man skriver föräldrarna namn o telefonnummer, ifall barnet skulle komma ifrån föräldrarna?

• 4an

Skriv ditt mobilnummer på äldsta barnets hand med tusch/bläck och tala om att han ska visa upp det för någon vuxen om han skulle råka tappa bort dig - då kan den person som hittar honom ringa dig direkt och slipper släpa iväg honom så långt bort från den plats där han var (för mest troligt är ju du någonstans i närheten) - men det är ganska öppet överallt så det är inte svårt att hålla koll på var barnen är!

Det är också bra att klä barnen i någon stark färg (chockrosa keps, solhatt eller dyl.), så är det lättare att se dom i mängden.

Ha så kul!

• Freiya

man kan låna vagnar också tror jag, om stora killen blir trött och han inte kan sitta i lillkillens vagn. det e ju bra.
    sen rekommenderar jag att skriva ert mobilnummer på barnas armar ifall dom kommer bort!
    det finns möjlighet att värma maten i restaurangerna också, ibland får man fråga de i kassan för de har micron bakom kassan.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Freiya

haha så går det när man skriver för sakta :P

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • wonderchild

Haha, såklart, att jag inte tänkte på det enklaste möjliga Såklart ska jag skriva mitt nummer på hans arm

3an, tack för ett bra tips om starka färger!
  • Coccolina
    mama mirjam skrev 2007-07-17 08:43:20 följande:
    Dom har inga sådana här "trygghetsband" eller klistermärken som man sätter fast på barnet, där man skriver föräldrarna namn o telefonnummer, ifall barnet skulle komma ifrån föräldrarna?
    JO de har sådanna band. Har iallafall sett det på barn när jag vart på liseberg! Dessutom har de både sulkys och skrindor som man kan låna (mot depositions avgift).
    Life's a bitch get used to it!!!
  • wonderchild

Det är bra att dom har sulkys man kan låna. Slipper vi gå runt o bära på stora killen om han skulle bli trött i benen

• Linda 1978
    Nisses lada brinner skrev 2007-07-17 08:40:31 följande:
    Fast då sover väl kidsen skönast, när det är stoj runtomkring?
    Är nog väldigt olika. Vår äldsta är så, medans den minsta vill ha lugn och ro.
    ~Linda~ -Många drömmar, en verklighet...-
Svar på tråden Tips inför Lisebergs-resan?