• Pshevil

Någon som har märket Gorenje på sina vitvaror?

Vi ska köpa in vitvaror till vår nya lägenhet själva då vi vill ha rostfritt och byggherren inte köper in rostfria grejor. Funderar på märket Gorenje då jag tycker att det är jättesnygg design på deras grejor. Är det någon som har det märket på sina vitvaror? Är ni nöjda?
    Vi behöver köpa inbyggnadsmikro, inbyggnadsugn, diskmaskin, kyl och frys. Har kollat på www.tretti.se och priset skiljer sig inte enormt mycket från Electrolux som är vårt andra val, det skiljer ca 3000 kr. Men jag tycker Gorenje är så mycket snyggare, undrar dock över kvaliteten.

• Svar på tråden Någon som har märket Gorenje på sina vitvaror?
  • tintilar

Vi har Gorenje på vår kyl/frys. Köpte den sommaren -06 så det är snart 1 år sen. Det blev Gorenje för att vi ville ha svarta vitvaror till ett bra pris. Tycker att det var riktigt billigt i jämförelse med andra svarta vitvaror. Jag vet inte varför just denna färg är så dyr. Sen hade de ett bra sortiment - mycket att välja bland av det vi kunde tänka oss.

Vi är supernöjda. LÅG (oftast ingen) ljudnivå, drar lagom, effektiv design invändigt, mycket plats, man fick med en del tillbehör, det är lätt att hålla fräsht och är riktigt snyggt. Verkligen supernöjda och det fungerar utmärkt.

Även leveransen fungerade super, vi bad dem komma den tid då jag var hemma och det gjorde de. Inte en sekund för tidigt eller för sent.

Otroligt nöjd och rekomenderar varmt Gorenje till andra.

• tintilar

Lägger till att så långt som vi vet så är kvaliten densamma som på elektrolux. Men vi har ju själva bara haft det i 1 år så det kan ju vara svårt för oss att veta. Men enl. andra som har erfarenhet av märkt så ska det vara mkt bra kvalité.

• j e s s i c a

Vi har en spis med det märket (finns bild i galleriet)

jessicaärbästjessicaärbästjessicaärbästjessicaärbästjessicaärbästjessicaärbästjessicaärbästjessicaärbäst
  • Elinore

vår hyresvärd rekommenderar iaf inte gorenje..just för att det är det märket som krånglar mest.. (han ser ju trots allt en hel del olika frysar/spisar osv....)
    så.nu när vi köpte vår bostadsrätt så blev det inte gorenje på någon vitvara.....

• Pshevil

Tintilar: Ja, kyl/frys från Gorenje fick tydligen bra när det gäller ljudvolym och energisparande i test från Råd och rön. Det låter ju bra.

Jessica: Snygg spis!

Elinore: Vet du vad det var för problem med Gorenje? Vad köpte ni för vitvaror istället, Electrolux?

• musli

Gorenje är faktiskt ett jättebra märke! Har funnits länge som företag och det är inga problem att få reservdelar och sånt till dem. Har själv en torktumlare som är Gorenje och den funkar suuuperbra!
    Har till och med fått äran att besöka en Gorenje-fabrik och vart imponerad av personal-hantering och arbetsmiljö!

• lillis74

Har en sån tvättmaskin, kolen pajade efter 2år. Kostade på och lagade. Inte nöjd, den tvättar dåligt och är lite krånglig över lag. Kanske var ett måndagsex, har inga andra gorenjeprodukter.

• Pshevil

Hm, lite blandade erfarenheter alltså. Ingen som har ett helt kök med Gorenje-produkter?

• Elinore

hej igen!

ja..vi köpte electrolux istället..ville ha en kyl/frys med ismaskin å soda streamer
    men.. som sagt, min hyresvärd sa bara när vi skulle flytta att ; vad ni än gör; köp inte gorenje..dom krånglar mest av alla vitvaror på marknaden... vi har kyl/frys å tvättmaskin här i den gamla lägenheten..å kylen gick sönder efter bara något år... men, han menade väl mest att han har sett så himla många olika lägenheter i sitt jobb..och han inte ville rekomendera just det märket...

• Pshevil

Hm, ja - jag har börjat fundera på om man borde ta Electrolux ändå. 3000 kr är ju inte så mycket pengar och man kanske höjer värdet på lägenheten genom att ta det (bostadsrätt).

• flixflax

Gorenje har inte samma kvalitet som elektrolux enligt folk i branschen i af. Jag jobbar i vitvarubutik och vi säljer inte ens märket längre för det är så mkt fel.

MEN jag bor nu i ett hus med Gorenje vitvaror eftersom killen köpte dem innan vi flyttade ihop. Och jag har faktiskt inget att klaga på. De är ca 3 år gamla, funkar kanon.

• Zenobia

Sambons pappas ugnslucka, glaset där sprack två olika gånger. Fast han bytt och fått ett nytt glas och ugnslucka bägge gångerna.
    Så dom verkar inte hålla så bra, men dom kan juh ha förbättrat sig men man vet inte: Men sista luckan han fick har han inte haft problem med. Tror dom gjorde nån förändring sista gången.

• Johannas mamma

Vi har Gorenje kyl/frys. Har aldrig haft några problem med den.

• Pshevil

Oj, det verkar vara väldigt olika! Fast det kan ju finnas måndagsexemplar av allt förstås.
    Tack för era svar!

• Zenobia

Spisen som sambons pappa köpet, det var juh ett tag sen. Så dom kan dom ändrat sig =)

• thiasvovve

Vi har en spis från Gorenje,och den är helt fantastiskt bra.
    Jag har hört att många av Electrolux "rostfria" saker är av plast.
    Stämmer det?

• Tjoflöjt

Vi har haft två Gorenjespisar (i olika hus) och dom har fungerat jättebra.

• Pshevil
    thiasvovve skrev 2007-07-19 09:04:48 följande:
    Vi har en spis från Gorenje,och den är helt fantastiskt bra.Jag har hört att många av Electrolux "rostfria" saker är av plast.Stämmer det?
    Vet inte riktigt, får kolla upp det!

Är i valet och kvalet, tack för alla era svar!
Svar på tråden Någon som har märket Gorenje på sina vitvaror?