• vbac

Snabba svar önskas: Postafen under amning

Jag ska ut och resa med min 2,5-månaders. Skulle vilja ta en postfen mot åksjuka, men på bipacksedeln står det: "okänt om postafen övergår i modersmjölken, rådgör därför med läkare före regelbunden användning". Är det någon som ätit postafen och ammat en liten bebis?

• Svar på tråden Snabba svar önskas: Postafen under amning
  • gintonic77

Jag åt postafen mot illamående under hela graviditeten däremot inte under amning men det borde väl inte vara "farligare" den vägen? ELler?

• vbac

nej, jag vet inte. man kan ju ge postafen till barn runt ett år, men jag tänker om bebisen kommer bli helt slö så är det inte så roligt (det blir nämligen jag av postafen...)

• Tess N

Jag blir lätt åksjuk, och frågade en läkare om jag kunde ta det när vi skulle åka på semester. Först 1 tablett när vi reste, och sen 1 en vecka efter när vi åkte hem. Han sa att det var inga problem!

• Tess N

Ska tillägga att Isac inte blev slö efter att jag hade tagit tabletterna. Jag blev det dock

• vbac

ok, tack för hjälpen!
    ska nog inte ta någon postafen idag för vi ska bara åka tåg, men bra att veta inför den stundande båtresan!

Svar på tråden Snabba svar önskas: Postafen under amning