• Anonym (CashKris)

Kommunal A-Kassa :@

Ååååå att dom ska jävlas så mkt med en...
    jag orkar inte längre...
    har inte fått pengar på 2månader...
    varje gång jag skickar in arbetsgivarintyg så är det något fel på dom...sen gör det inte saken bättre att det tar mina arbetsgivare 1månad att skicka ut ett arbetsgivar intyg....
    jag blir galen...jag bara gråter o gråter....
    nu kommer jag inte få betalt 26:e för att det saknades några timmar...har ej fått ett öre på 2månader...jag orkar inte...
    räkningarna står i högar....
    hur ska jag klara av detta.....
    stressen sätter igång sammandragningar...Är gravid....

faan hur ska jag klara av denna månad ifall jag inte får pengar....??????
    Lever på bröd nu..ända jag har hemma...bröd och marmelad...
    hur länge kan man leva på det innan barnet kommer till skada....

nae..urrrk för kommunal......

• Svar på tråden Kommunal A-Kassa :@
  • Mickis74

Förstår naturligtvis att det är jättejobbigt.....o vet hur det är, vi har haft samma trubbel...men inte är det väl a-kassans fel att din arbetsgivare skriver fel på sina papper iallafall? o inte heller Kommunals fel att a-kassan har sina regler, det är regeringsbeslut!

• Anonym

Har du ingen mat får du ju gå till socialen! Du måste ju äta. Mna kan låna pengar där tills vidare.

• Anonym (nr2)

Du kan faktiskt skicka med ett ex till din arbetsgivare från a-kassan hur man skriver intyget rätt (tror det ska finnas på din a-kassas hemsida).
    Sen tycker jag att du kan prata med dina arbetsgivare att du måste ha intygen så snabbt det går.
    Själv fick jag en dagen efter jag ringde och dom andra intygen kom under en veckas tid.

Ring a-kassan och prata med dom vänligt och fråga vad det är exakt som är fel etc..

Själv fick jag beviljat 3 dagar efter jag skickade in min ansökan. Så det kan gå väldigt fort ibland...

• Anonym (CashKris)

jag har pratat med arbetsgivaren och a-kassan..jag vet att jag inte ska skylla på akassan men det känns så larvit att dom håller på att giddrar om att det saknar 4timmar på arbetsgivar intyget... vi pratatr om 4timmar..komigen.....och jag sa att mig gör det inte att ni bortser från dom 4timmarna men nae handläggaren börja irritera om att hon ska få in dom 4timmarna annars blir det fel när dom räknar hur mkt jag har rätt till....azzo 4timmar...ursh....

• Anonym (CashKris)
    Anonym skrev 2007-07-17 11:06:41 följande:
    Har du ingen mat får du ju gå till socialen! Du måste ju äta. Mna kan låna pengar där tills vidare.
    känns så dumt att gå till soc för en månad....
  • Anonym (L)

Är i samma sits som dig..

Först skulle a-kassan ha in hur jag jobbat en viss tid och det fick dom, men a-givaren missade fylla i antal timmar.

Innan jag fick tillbaks från a-kassan att det var fel (hadde telefonkont.) så fyllde arb-givaren i det och det var precis dagarna innan semestern.

På fredan sista dan innan sem. fick jag tillbaka svaret från det första intyget och då var det en hel del annat som skulle fyllas i bla. hur jag jobbade nu. Men varför sa inte tanten det då.... dessutom så lät hon så sur och otrevlig när jag ringde!

så sen v 14 i år har jag inte fått ngn a-kassa!

• Anonym

Dumt och dumt att gå till socialen, men är du gravid och lever på bröd bör du kanske tänka annorlunda.

• Anonym (CashKris)

Anonym (L) skrev 2007-07-17 12:18:10 följande:

Är i samma sits som dig..Först skulle a-kassan ha in hur jag jobbat en viss tid och det fick dom, men a-givaren missade fylla i antal timmar.Innan jag fick tillbaks från a-kassan att det var fel (hadde telefonkont.) så fyllde arb-givaren i det och det var precis dagarna innan semestern.På fredan sista dan innan sem. fick jag tillbaka svaret från det första intyget och då var det en hel del annat som skulle fyllas i bla. hur jag jobbade nu. Men varför sa inte tanten det då.... dessutom så lät hon så sur och otrevlig när jag ringde!så sen v 14 i år har jag inte fått ngn a-kassa!
    å shit sen v.14...hur har du klarat dig då?själv har jag varit utan i 2månader..och nu har man inte ett öre....det är jättekämpigt...
    sen gör det inte saken bättre att jag sitter och gråter när jag tänker på mat och att jag inte har råd att köpa...
  • Anonym (CashKris)
    Anonym skrev 2007-07-17 12:21:33 följande:
    Dumt och dumt att gå till socialen, men är du gravid och lever på bröd bör du kanske tänka annorlunda.
    men det lär ju oxå ta ett tag innan dom kan hjälpa mig....
    för dom måste väl ha en massa papper lr?
    det är ju int som om dom ger mig pengar till mat innan veckan är slut....
  • Anonym (L)

Har faktiskt lånat pengar!Närmare bestämt 5 000. samt nallat pengarna från kontot som min skatteskuld ska betalas med! *suck*  Men nu är det kärvt, som tur är kommer ju barnbidraget på fredag.

• Anonym (CashKris)

Anonym (L) skrev 2007-07-17 12:30:15 följande:

Har faktiskt lånat pengar!Närmare bestämt 5 000. samt nallat pengarna från kontot som min skatteskuld ska betalas med! *suck*  Men nu är det kärvt, som tur är kommer ju barnbidraget på fredag.
    åå gud...tycker synd om dig..här istter jag och klagar på att inte fått betalt på 2månader...nää fy vilken människa jag är....
    jag har inga barn ännu men en i magen så jag har inga pengar att se framemot på fredag...urrrk.....får se när jag får pengar....
  • Anonym

Man kan få pengar ganska snabbt om mna lånar, speciellt om man inte har mat. Tänk å din hälsa och barnet.

• Anonym (L)
    Anonym (CashKris) skrev 2007-07-17 12:32:39 följande:
    Anonym (L) skrev 2007-07-17 12:30:15 följande: åå gud...tycker synd om dig..här istter jag och klagar på att inte fått betalt på 2månader...nää fy vilken människa jag är....jag har inga barn ännu men en i magen så jag har inga pengar att se framemot på fredag...urrrk.....får se när jag får pengar....

Nej guud nej, inte ska du skämmas heller, alla lever ju olika och har olika problem, jag har ju klarat mig hyfsat ändå och är väl inte så snabb i vändningarna själv heller, eftersom jag inte trodde att det skulle vara nga större problem a-kassan.

Är en person som helst vill stå på egna ben sas, men tagit mig i kragen att söka bostadsbidrag nu..... men väntar bara på uppgifterna från a-kassan huruvida dagspenningen är.....

Har iallfall jobb på deltid.

Men visst känns det ibland, att inte ha råd med kläder till barnen, som jag skulle behöva köpa, och kläder till mig själv är ju inte att tänka på, just nu.... och inte blev det ju bättre att min cykel blev förstörd och jag fick punga ut för den, men jag ska lämna in kvitto till förs-bolaget imorgon och får iallafall 2200 kr tillbaks....

Haha nu börjar jag beklaga mig igen, men vet du förra veckan gjorde jag ngt riktigt dumt.... slösade nästan 2000 kr på 4 dgr......hadde tidigare i våras sökt och fått fondpengar på 3000 kr som jag och mina tjejer skulle ha till semestern, så jag hadde redan bokat rum, tågbiljetter (t&r till gbg 210 kr för 1v 2b) och betalat samt till det vi skulle göra där, samt då lånat dessa 2000 kr (som jag annars skulle haft råd med).

• Anonym

Sluta vara sådana offer! ta tag i livet istället, slå näven i bordet och kräv eran rätt!

• Anonym (CashKris)
    Anonym skrev 2007-07-17 15:26:06 följande:
    Sluta vara sådana offer! ta tag i livet istället, slå näven i bordet och kräv eran rätt!
    ursäkta men tror du inte att vi kräver våra rätt....men försök göra det själv när dom vägrar lyssna.....pucko..
  • Anonym (L)

Ja iofs så har du väl rätt vi ska sluta vara offer och lära oss alla kryphål så vi kan snylta mer på samhället och dina skattepengar då?

• Anonym (Ja, fy!)

Ja, kommunals A-kassa är inte att leka med. Har haft en del ströjobb och när man kommer stickandes med krav om arbetsgivarintyg om och om igen så suckar arbetsgivaren ..."jaha..du har komunal ja"...de är nog arbetsgivarens värsta ovän

Själv jobbade jag i 3 års tid som homepartysäljare. Deklarerade förstås alla timmar i mina a-kassekort så jag fick ju inte betalt för när jag var och jobbade. Efter 2½ år som homepartysäljare så slutade de bara betala ut min ersättning och ansåg att jag var HELTIDSARBETANDE ....eh...ok, Det har gått bra i 2½ år innan, då de tack vare alla intyg de kräver in med jämna mellanrum VISSTE att jag jobbade med det.

Samtidigt som jag blev avstängd så blev även 2 andra tjejer i samma företag det. Vi överklagade till Komunals huvudkontor. De andra två fick ok, fortsätt jobba och kryssa i kassakorten bara. Jag fick NEJ!
    Så för två komunalanslutna medlemmar var det ok att jobba så, men inte för mig.

Svar på tråden Kommunal A-Kassa :@