*Jag ödslar en massa tankekraft på att gå
Jag ödslar en massa tankekraft på att gå omkring och vara svartsjuk. (Nej, jag är inte gravid!) Min pojkvän är jättegullig men jag tror att jag är extra känslig eftersom vi har ett distansförhållande. Det lustiga är att jag är inte rädd för att han ska träffa någon när han är ute och partajar och jag är 60 mil därifrån. Nej, jag blir avundsjuk när han berättar i förbifarten att han lunchade med en kvinnlig kollega eller var på afterwork och hade följe till bussen med en annan kvinnlig kollega eftersom de bor åt samma håll.
Likaså gnager det i mig när han ska beskriva någon och råkar nämna att en tjej är söt. Det ska tilläggas att han kan säga att en kille är snygg, men då reagerar jag så klart inte...
En annan grej som jag tagit upp med honom är att han (han har bättrat sig nu) brukade kolla in tjejer i mitt sällskap. Och då menar jag inte kasta en hastig blick på en snygg tjej, utan verkligen kolla in. Som när vi gck i en park och det låg en vältränad, solbränd tjej och solade i en minimal bikini. Han vände sig nästan om för att kunna kolla in henne när vi gick förbi och jag slog till honom men sade inte varför. Jag antar att han fattade. En annan gång stod jag, pojkvännen och hans kompis och pratade och det gick förbi en snygg tjej som de båda två vände sig om för att titta på. När jag var där! Det kändes verkligen som om jag var osynlig.
Som sagt, han har bättrat sig nu, men det jobbiga är ju att jag kan fortfarande gå och tänka på sådana här och liknande incidenter. Problemet är nog inte att jag tror att han ska hitta någon annan, utan att jag jämför mig med de tjejer som han kollar in. Jag har ganska dåligt självförtroende när det gäller mitt utseende och minns om han har sagt att en viss tjej var söt eller om han kollat in någon, och så jämför jag mig med dem. Det är jobbigt, och jag önskar att jag kunde lägga av med det.
Jag försöker att inte reagera eller visa min svartsjuka (utom när det gällde det där med att kolla in andra på ett så uppenbart sätt!) eftersom jag inte vill vara svartsjuk och gnällig. Rent rationellt så fattar jag att man tycker att andra människor är snygga även om man har ett förhållande. Men på det känslomässiga planet så är det ändå jobbigt.
Jag vet inte vad jag ska göra för att förändra detta. För det handlar ju om att jag är osäker på mig själv och mitt utseende. Tyvärr går detta ibland ut över min pojkvän eftersom jag blir ledsen och tjurig ibland. Och just det här att jag inte kan släppa saker och ting utan går och ältar dem med mig själv är jättejobbigt! På nyår råkade han tex säga (på fyllan) att han lätt skulle ligga med Angelina Jolie. Jag blev skitsur och vi började bråka. Dagen efter bad han om förlåtelse och sade att han varit klumpig. Jag sade ok, men ibland kan jag fortfarande tänka på det. Det är helt sjukt, och det är framförallt jobbigt.