• vill bli mamma meddetsamma

blöjorna läcker UPPÅT

min son är 7 veckor och vi använder libero mini från 3-6 kg, men jag misstänker att de är för små nu. det är nämligen så att kisset läcker UPPÅT när han ligger ner på sidan. Det är ofta en fläck uppåt på sidan av ryggen. har ni också varit med om det? betyder det då att blöjorna blivit för små eller att jag sätter på dem fel?

• Svar på tråden blöjorna läcker UPPÅT
  • Mli79

Vi har samma problem.. förut var det ett par ggr om dagen som blöjan läckte men nu är det bättre när han har kommit upp lite i storlekarna. Han har haft Libero 5-8 från hans andra vecka, och nu när han är 9 veckor så kör vi istället på 7-14 och det är mkt bättre.

Det enda tipset jag har är att se till att snoppen är vinklad neråt, och att blöjan sitter så högt upp över ryggen som möjligt. Det är ju så svårt att få blöjorna att sitta på så små barn!

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Saki

Det där händer här också. Vi använder också de blöjorna till vår 7-veckors, tycker dock att de börjar kännas lite små. Senaste veckan har vi kört Pampers motsvarighet istället, har funkat bra!

• Petra S H

Samma sak händer oss också! Jag tycker dock att blöjan känns lagom stor, så jag vet inte vad som är fel.

• Mamma till bröderna bus

Pojkar har en förmåga att kissa uppåt.. när vi knäpper blöjan så ser vi till att snppen pekar neråt.. blir mindre läckage då :)

Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • Piraten

Jag har också haft endel problem med blöjor och storlekar. Jag tror det handlar om passformen. Vi har löst det genom att prova olika märken. När vår son var nyfödd så funkade libero men sedan när vi tog en storlek större funkade de inte så då byte vi till pampers vilket funkade mycket bättre. Du kanske ska testa ett annat märke.

• KattenFindus2

Här kommer nummer 2 uppåt istället om han turboskiter

Vet inte om man kanske skulle testa en annan sort...

• knodden och vi

Min son är 4 mån och vi började med pampers o nu har vi Libero men bägge har läckt uppåt när han bajsat mycket och på sidan när han kissat. Dock inte varje dag men ändå.

• Vårsolen

här läcker det bajs uppåt sen vi bytte från libero mini till libero midi så här gissar vi att midin är för stor istället då minin sällan läckt för oss.
    irriterande är det iaf så jag funderar starkt på att byta tillbaka till minin ett tag till,våran dotter är ju inom "viktgränsen" om än knappt,annars kanske nån har tips om nån passande blöja till lite "smalare" barn?

• Majan78

Min lille vaknade också ibland med ryggen blöt. Det hjälpte att byta till en storlek större. Använder nu Libero 5-8 kg. De var lite stora i början, men det läkte inte.

• KattenFindus2

Ok så nästa storlek på Libero är 5-7 kg?
    Nuvarande är ju på3-6kg och grabben väger ca 5,3kg.
    Kanske ska köpa större nu då när det är dags att köpa nya.

• Babyyy

Jag har inte läst alla svar här så jag vet inte om någon har skrivit det tidigare...men jag tycker att Libero i de flesta storlekar läcker upp i ryggen! Vi insåg inte att det var själva blöj-sorten som var orsaken först...trodde oxå att det var storleken, men det har visat sig här att det inte spelar någon roll. Så nu har vi slutat med Libero. Fick ett tips av en kompis att prova Bambo...mycket billigare och mycket bättre! Så nu använder vi dom. Sonen är 8 mån.

• JohannaL

läkte upp på ryggen för oss också insåg då att de var för stora, går ju dock inte med mindre för er. har du testat att sätta på blöjan efter deras egna instruktioner? det ska vara ca 2 cm högre upp fram än bak, och du ska kunna komma in med tre fingrar under, det har iallafll funkat bra för mig efter alla problem, var dock pampers som läkte för oss så nu annvänder vi bara libero..

lyckla till i blöj djungeln.
    Kram

• Gladabarnensmamma

Har haft samma erfarenhet - men som någon sa, se till att resåren baktill sitter högre än den framtill. Eller byt blöja... Vi bytte till Ica's och den var jättebra!

• tjorvmaja

Samma sak hände min son när han var mindre, men vi bytte till en större storlek och pampers istället, det gjorde susen!

• KattenFindus2

Ska in till stan och handla idag så då ska jag kolla på lite olika alternativ.
    Coops fick vi av några men dom använder jag inte igen, de läckte ännu värre plus att han blev röd på magen av dom.

Men man kanske skulle testa en annan sort då, för jag kan inte få dom längre upp bak.

Svar på tråden blöjorna läcker UPPÅT