DaCiss skrev 2007-07-17 12:48:56 följande:
Har du din äkta hårfärg nu eller finns det kemiska färgämnen i det? Om det är din äkta hårfärg finns det vissa permanenta hårfärger man kan köpa på butik som ljuser upp din egna hårfärg samtidigt som de färgar. Däremot kan de inte ljusa upp mörkt hår väldigt mycket, inte om det är nästan
svart.Om ditt hår är färgat mörkt får du bäst resultat av att först bleka håret och sedan färga med någon brun nyans. Men tänk på att inte sätta belkmedlet för nära din hårrot förrän i slutskedet av uppblekningen. Vid roten går nämligen blekningsprocessen fortare än i resten av håret eftersom värmen från ditt hårrbotten påskyndar processen.
jo det är färgat mörkbrunt, med massa olicka färger & det ser helknas ut, min riktiga hårfärg är brun/mörkbrun..
men det blir så dyrt att bleka :/ och det sliter som bara den, sen blir det oftast ljusare på ngt ställe & mörkare på ngt och då blir det två olicka bruna färger:/ suck ..
men jag har tidigare köpt loreals nya håfärgs speciellt för bruna nyanser och lade på mitt mörkbruna & jag har för mig att det blev lite ljusare och glänste brunt & fint? kan det stämma?
vilka hårfäger menade du annars?