Jobba skift med två småbarn... funkar det?
Min man har ett tre skift jobb på gång. Vi har två barn på 1 och 5 år. Ni som jobbar tre skift, hur funkar det för er familj?
jag jobbar vanlig kontorstid dvs 8-17.
Min man har ett tre skift jobb på gång. Vi har två barn på 1 och 5 år. Ni som jobbar tre skift, hur funkar det för er familj?
jag jobbar vanlig kontorstid dvs 8-17.
Det fungerade för oss. Mannen jobbade kväll varannan vecka, dag varannan vecka. Kvällsveckan blev jobbigast för mig då jag fick köra racet själv varje kväll och vi sällan sågs. Barnen klagade också på att de sällan fick träffa pappa. Det fungerade ändå men nu när vi bägge två har normala kontorstider är det faktiskt väldigt skönt men det syns ju tyvärr på lönelappen också.....
Varför skulle det inte fungera, undrar jag?
nicke nyfiken
jag undrar bara om jag kommer får ta hela biten med lämna och hämta på dagis. Eller om mannen får se sina barn valdigt sällan.
Är de så små att de går på dagis så kan väl han lämna dem, när han jobbar eftermiddag. Då får de ju umgås jättemycket. Fast jag vet ju inte vilka tider han jobbar, och hur det skulle passa för er. För oss passar det bra i alla fall.
Mina 2 äldsta gick i skolan då gubben jobbade skift vilket resulterade i att de sågs vid busshållplatsen när han åkte till jobbet och de kom hem från skolan, detta varannan vecka. Den andra veckan hade de kvällarna tillsammans.
Min sambo jobbar skift och när han jobbar kväll så lämnar han våran dotter på dagis, visserligen kl 10 men dom har morgonen som dom umgås. Det fungerar utmärkt tycker jag.
min sambo jobbar 3-skift och jag har alltihopa här hemma. jobbigt ibland värst när han jobbar kväll.
hämtning o lämning på dagis har jag, visst nu har jag varit föräldraledig men det kommer bli lika dant till hösten
visst det går men ibland sliter man håret