• hexalite

Hamburgare på max

om man skulle "råka" äta hamburgare från max, mcdonalds eller burger king 2 gånger en vecka, är det hela världen?

känner verkligen inte för att laga någon mat idag när vi håller på med vårt hus mkt ute, då går all tid till det.
    åt mat från max i helgen också.

det kan väl ändå inte vara farligt att äta därifrån 2 gånger EN vecka enstaka gånger?

• Svar på tråden Hamburgare på max
  • Petrah

nä det tror jag inte. om man jämt äter skräpmat och fel mat så går man upp. men man går inte upp i vikt av att äta så ibland. går upp i vikt gör man på lång sikt inte på så kort tid.

Wild, Raw and Beautiful
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Köp INTE en sallad...fick matförgiftning för 2 veckor sedan...fick det av M*x kycklingsallad!Var dålig i 1 vecka

• hexalite

oh nej, det blir hamburgare. mår du bättre nu?

syftade kanske inte på att gå upp i vikt tänkte mer på barnet...hur det mår oim jag äter skräpmat 2 dagar.

• Lola Jämtland

Nä, varför skulle det vara farligt? Fundersam

//FL-en hönsgård att trivas i!
  • Märta Maräng

Haha nä då skulle min dotter vara väldigt skadad idag för under nästan hela graviditeten åt jag lunch på mcdonalds VARJE arbetsdag, alltså fem dagar i veckan. Den lunchen bestod av två hamburgare, en liten cola och en glass med kolasås. Every day...

• annnniz

kan inte tänka mig att det skulle ta någon skada, den får ju i sig den näring den vill ha iaf...det är ju bara den som äter det som tar "skada" av det...jag har ätit väldigt mycket skräpmat och tror inte det skadar barnet speciellt mycket...klart man ska väl tänka på att få i sig lite mera grönsaker och sånt...men man äter ju flera mål mat per dag...

• fiffilotta

bebisen tar den näringen den behöver, alltså bara det som är bra för honom/henne. o allt i en hamburgare är ju inte onyttigt så det är nog ingen fara.

• Bobbenn
    Lola Jämtland skrev 2007-07-17 17:29:43 följande:
    Nä, varför skulle det vara farligt?
    jag undrar samma?
    1+1=2 men blir 3 när vi blir 2
  • Helena77

Klart att det inte är någon fara...ät hamburgare du.
    Det är trots allt 100% nötkött i hamburgaren.

• Teskedsmamman

Herregud!!! Jag har värsta McDonaldsnojjan när jag väntar barn!!!! Då blir det McD 2-4 ggr/vecka i början, det är den enda mat som går ner när illamåendet slår till.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 6 dagar kvar (070723)
  • Carmo

Håller med alla föregående.
    Det kan inte vara farligt, bara för en själv då...

• Flickis71

Se till att äta frukt och grönt till mellanmål så får du i dig fibrer och vitaminer också!

• hexalite

hehe inser hur fjantig och nojjig jag blivit. Skärpning! =)

• zazla

Vem har sagt att det är farligt?

Men visst, det är väl ingen hit att äta det VARJE dag men det förstår väl vem som helst

• Skogshallon

Själv hade jag inte överlevt graviditeten utan McD.
    Mådde så fruktansvärt dåligt så fort jag åt något, men McDs mat var i stort sett det enda jag kunde äta utan att må dåligt. Och nej, min dotter har inte tagit någon som helst skada av mitt McD-ätande under graviditeten.

Svar på tråden Hamburgare på max