Hur tallrikar köper ni av varje sort?
Ja, eller om ni ska skaffa nya eller så, hur många köper ni?
Ja, eller om ni ska skaffa nya eller så, hur många köper ni?
Minst 6 st.
Jag köper inte tallrikar, mamma gör till mig, så jag fyller på vartefter
När vi flyttade till huset så ville vi ha nytt vardgasporslin och slänga ut alla andra udda tallrikar och så.
Tror vi köpte 12 av allt. Det var 6 i varje "paket" (IKEA), 18 kändes som lite att ta i så 12 blev det.
Däremot köpte vi fler glas för det är sånt som går åt mycket mer. Speciellt om man har folk hemma. Tror vi köpte 20 eller något liknande.
Har nyss köpt ett nytt set från PENTIK i vaniljserien köpte då 12 av mattallrik, skål och assiett och kaffekoppar.
Vi köpte 12 av varje del när vi köpte ny servis
Jag köper 12 av varje till vardagsservisen!
Gärna mer till finservisen
Tolv eftersom jag vill ha en komplett servis.
Tolv till vardagsservisen, gärna fler till finservisen då man ofta är många när man har gäster.... Har 20 av alla storlekar glas och bestick till finserviserna också (har 1 vardagsservis + 3 finserviser)
6 st
6 st av två olika sorter har vi till vardags, men jag blandar aldrig sorterna när jag dukar (vi är 4 i familjen, så då räcker de även om vi får någon vardagsgäst). Sen har vi en finservis också, med 12 tallrikar.
6 eller 12. men det är nog sällan vi har så många gäster
Tror vi har 12 mattallrikar 8 skålar (än så länge) och 4 assietter(än så länge), önskar oss till födelsedagar och dylikt swå att vi så småningom ska ha 12 av allt. Finservisen har vi 8 av varje, skulle vilja ha 12 men den servisen har gått ur sortiment tyvärr så vi får hålla hårt i dem vi har
12 tallrikar.
Alltid 12, varken mer eller mindre. Gjorde misstaget att börja samla på en finservis men innan jag fick den komplett så utgick den ur sortimentet. SURT, så jag sålde allt på tradera och köpte nytt och komplett. Har gjort så både med vardagsservisen och finservisen
Minst 8 av varje.
12 av varje, både vardags + fin.
Bara med sambons närmaste (föräldrar + syson + barn) blir vi 10 st. vid bordet.