• sockenos

Namn som passar med Rasmus ?

Har en son som heter Rasmus, och har BF om 2 veckor.
    Vi har inte kommit på nåt namn ännu då jag och mannen inte är riktigt överräns.
    Jag gillar Ronja & Jonatan, men inte gubben, så snälla ni alla goa mammor här på FL, hjälp mej med namn !!
    Snart är det ju dags !

• Svar på tråden Namn som passar med Rasmus ?
  • Värmlandsfrun

Vi har just Ronja och Rasmus som förstaval på vårt barn så jag håller med dig till 100%

• Annica med A 03 och L 05

AMANDA!!!!

Både Rasmus och Amanda betyder "den som är värd att älska"/"den älskvärde/älskvärda" och har namnsdag på samma dag. De är dessutom tvåstaviga och har sex bokstäver. Vi var inne på Rasmus om Amanda hade fått en lillebror, men nu blev det ju en söt liten Linnéa istället.

Och förutom allt det där ovan så tycker jag ju (partiskt nog ;)) att Amanda är ett av den allra finaste namnen som finns. :)

Pojknamn var svårare - jag gillar Simon. Men det är tur att vi bara fick tjejer för pojken hade nog varit namnlös än...

Lycka till!

• Annica med A 03 och L 05

Glöm det där med tvåstavig på Amanda :) - har hjärnan under armen just nu. Men det andra stämmer i alla fall, försökte få till det lite extra. ;)

• sockenos

Liam och Elliot skrev 2007-07-17 21:03:02 följande:

HampusPontusKevinWilliamNovaWilma
    Mm, jag gillar namnet Nova, men det heter mammas hund.. Min syster heter Wilma, Annars ÄLSKAR jag det namnet...
    William finns det jätte många som heter här omkring, så nää.. Hampus tycker jag inte om..

Va inne på Pontus eller Lukas när jag va gravid med Rasmus, men nu vet jag inte riktigt..
    Måste fundera lite, Tack så länge !

Jonatan & Ronja är ju trots allt mina favvisnamn...
  • Lillsnörpis

Vad tycks om namnet Linus, passar mycket bra ihop med Rasmus, tycker jag!

• Fru Allerdahl

Jag gillar ju Jonathan & Ronja är fint med Lite kul att du är inne på astrid lindgren "figurer" Rasmus på luffen, Ronja rövardotter & Jonatan lejonhjärta

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Theodore ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 2/9 -2006 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Valkyriah

Elias
    Wilton
    Casper
    Vilgot
    Devin
    Tobias

Tyra
    Amanda
    Julia
    Livia
    Leona

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • sockenos

Fru Allerdahl skrev 2007-07-17 21:17:04 följande:

Jag gillar ju Jonathan & Ronja är fint med Lite kul att du är inne på astrid lindgren "figurer" Rasmus på luffen, Ronja rövardotter & Jonatan lejonhjärta
    Precis ! Det va det som va lite tanken innan. Funderade på Emil ett tag men nu har jag en släkting som fick en son, en Emil så klart.

Linus går inte. Känner massa knäppisar som heter det
  • sockenos

Julia tycker vi oxå är fint, men det finns både barn i släkten och vänners barn som heter, tyvärr...

Svar på tråden Namn som passar med Rasmus ?