• Twid

Ge mig tips, billig Solsemester i vinter?

Är det någon som har något bra tips på var man kan åka på solsemester i vinter? vi tänkte bara åka en vecka över nyår för att få komma bort lite från vardagen!

vi hade verkligen tänkt oss en billig svensson charter i vinter:P måste ju testa på det oxå! 

gillar ju paris på vintern..men i år vill vi åka till soooolen och värmen.. men det ska gärna vara så billigt som möjligt efter som att vi ska åka på en större resa sen.

är det verkligen varmt och soligt i ex. grekland eller spanie i december/januari??

Någon som har tips på vart vi kan åka!? Har ni några egna favoriter? ös in allt!
  • Svar på tråden Ge mig tips, billig Solsemester i vinter?
  • Just A Girl

grekland och spanien (fast landet) är inte speciellt varmt på vintern. Men man Kanarieöarna kan vara fina, runt 20-24 grader. men även kallare och varmare. Det vet man aldrig, men om ni tänkt att åka över nyår så kan det vara svårt att hitta en billig resa eftersom alla resor brukar vara löjligt höga just då.
    jag skulle tips på att åka till Egypten om ni vill ha det varmt, inte inte för dyrt. På dagarna har man större stolchans än Kanarieöarna och det är billigare att leva där.

• lolalamba

Var i Playa del Ingles i Januari (mitten på nmånaden) o den varmaste dagen vi hade var 27 grader... Men naturligtvis så blåste det in från Sahara så det var grus/sand i hela luften så när man pratade knastrade det i munnen! (Enda gången det var tyst på mig) Hehehe... Men där är nog mest solchans o egypten...precis som föregående talare skrev!

• Mama72

Kanarieöarna, Egypten, Kap Verde-öarna, Marocko, Dubai...

Men jag tror inte man kan hitta en "billig" resa på nyår.

• Twid

okej! tack för lite tips! 

vi har funderat på egypten, men det känns lite olustigt att resa dit med våran dotter på något sätt.. har hört både ris och ros om just egypten. men det vore ju verkligen en upplevelse i charter världen;)

jag vet inte vad ni tycker är billigt man billigt för mig är runt 6-7 tusen/person.. runt 5000 skulle ju vara ypperligt billigt! men man kanske får räkna med 8-9 tusen..

med min geografi kunskap..vart ligger kap-verde öarna?

är det någon mer som har tips och erfarenheter?

• LindizJ

det ligger utanför Afrika

sv.wikipedia.org/wiki/Kap_Verde

Twid skrev 2007-07-18 11:06:20 följande:
    okej! tack för lite tips! vi har funderat på egypten, men det känns lite olustigt att resa dit med våran dotter på något sätt.. har hört både ris och ros om just egypten. men det vore ju verkligen en upplevelse i charter världen;)jag vet inte vad ni tycker är billigt man billigt för mig är runt 6-7 tusen/person.. runt 5000 skulle ju vara ypperligt billigt! men man kanske får räkna med 8-9 tusen.. med min geografi kunskap..vart ligger kap-verde öarna?är det någon mer som har tips och erfarenheter?
Svar på tråden Ge mig tips, billig Solsemester i vinter?