• pyrenean

vi kan inte prata om sex!!Varför så svårt?

Min karl och jag har vart ihop 4 år nu och jag antar att vissa saker redan från början svek .Tex det viktiga att prata om sex.Det verkar som att alla par kan göra det?Jag har försökt trissa min karl till diskussion om det genom att nästan tvinga honom titta på sexinspector och då har jag sagt att detta är ett diskussionsprogrma så du får gärna säga vad du tycker om det som sker i programmet.Men..han säger inte ett ord ju!Jag kan prata om sex med alla andra men inte min karl!!!Men..jag vill ju så gärna att vi ska kunna det!Men varken han eller jag vågar säga nåt alls.Såå trist!Om jag nån gång pletar ur mig nåt litet ord om sex så säger han bara -jaha.sen inget mer .Jag har köpt böcker om sex och lagt fram och sagt att det finns säkert saker att prata om ur boken.Men inte heller det funkar ,han kollar lite sen skiter han i böckerna.Det händer inte så mycket i sängen heller så jag trodde nån bok eller tv program ialla fall skulle tipsa honom och få honom prata.sftersom han alltid varit tyst så vågar heller inte jag bara börja rakt upp och ner och prata.Vi är helt låsta!Och det finns ingen lösning heller.Det är nog inte många par som tiger som vi gör.nä det här var trist att bekänna faktiskt!usch!

• Svar på tråden vi kan inte prata om sex!!Varför så svårt?
  • Anonym (Rulle)

Mitt tips är att hyra en rulle istället, det kanske får igång "snacket"

• Dorian Ertymexx

Dålig kommunikation tror jag är låååångt vanligare än du tror, TS. Minns ett ex som inte var nöjd med mig, och vars enda respons på detta var att jag skulle titta på porrfilm. Som om det skulle få mig att förstå vad hon ville och saknade va...

Men det är ingen tröst just för dig, förstås. Vet inte riktigt hur du ska knäcka den där nöten.

• Anonym (Dr. Phil)

TS; men vad är det du vill säga honom då (om ni nu skulle kunna prata om sex)?

• Anonym (lilla)

Känner igen mig i det där. Med mitt ex var det likadant. Som någon sa - vad är det du skulle vilja prata om? Jag antar att det handlar om att du vill förbättra ert sexliv. Tror du han är nöjd som han är, eller tycker han bara att sex är något man inte pratar om? Eller är han för blyg? Mitt tips är att du skriver ett brev till honom. Oftast är det lättare att formulera sig i ett brev, det blir inte lika nervöst och du kan tänka igenom precis vad du vill ha sagt och hur du ska lägga fram det. Sitt med när han läser det och säg sedan att du vill diskutera innehållet, att ni verkligen måste prata om det. Viktigt tror jag är att du berättar hur du känner det, hur känns det för dig när han inte vill prata om det? Känner du dig oviktig, bortprioriterad, att han inte vill lyssna på dig osv? I brevet får du formulera dig i jag-termer, skyll ingenting på honom utan berätta hela tiden hur hans handlingar (eller brist på handlingar) påverkar dig.

• pyrenean

jag skulle vilja att han talade om vad han vill göra och att jag kunde få göra det också.Jag vill att han ska kunna prata lite snuskigt också.typ-berätta vad han vill göra med mig .vissa gör ju det i telefon innan de ses och så.jag blir så frustrerad av allt vi aldrig pratar om detta.för prat blir man ju också tänd av.från början när vi var ihop sa han tydligt åt mig att sex det har man i sängen!och sexiga kläder var inget för honom.det sa han då jag försökte få honom leva ut lite då jag stod där i min sexiga utstyrsel.bad honom göra en lista som de gjort på sexinspektos en gång.en lista på önskemål.Det blev ingen lista!jag vill ju kunna ha sex lite överallt,ha sexiga kläder,kanske köpa leksaker.prata snuskt till varann.ge skamliga förslag.jag vill att han tar för sig!!som det är så vågar heller aldrig jag ta initiativ av rädsla att han tycker illa om det .har försökt några gånger men då skyller han på olkia saker.Ska greja med datorn,vara i garaget,skriva lönlista,snorren är död osv.jag har aldrig i mitt liv känt mig så ful och osexig och tycker verkligen illa om min kropp pga detta.

• Anonym (lilla)

pyrenean: Men prata med honom om detta då. Hur du känner dig. Sen får du ju komma ihåg att alla människor är inte lika. Vissa är fullkomligt nöjda med vaniljsex och är lite mer pryda. Andra experimenterar hellre. Är det så att han är som han är och trivs med det, så får du acceptera det och leva med det - eller lämna honom. Att ha olika sexdrift och -behov kan vara väldigt svårt att komma över och kompromissa om.

• Anonym

Det är likadant med mig och min sambo. Vi pratar aldrig om sex. Antagligen för att jag är så blyg. Det är väldigt jobbigt. Hade gärna kunnat prata om det. Jag har också svårt för att ta intiativ mer än när vi går och lägger oss. Det är synd för jag vill alltid ha sex typ. Men det vet ju inte min kille..

• anzita

Ni måste väl fortsätta att försöka förklara vad ni önskar er i sexväg, undersöka om han är beredd att tillmötesgå era önskemål (både TS och anonym i inlägg 7). Och det gör man inte med fina vinkar, rakt på sak tror jag är bäst dock utan beskyllningar och anklagelser.

Är det väldigt olika behov finns inte så många alternativ kvar.
    - kompromiss: mannen lär sig tillfredställa dig trots att han inte alltid är supertänd och du tjatar inte utan uppmuntrar.
    - du skaffar sig en älskare
    - du lämnar mannen och hittar en annan partner med liknande behov
    - du lär dig leva som otillfredställd resten av ditt liv

Vad av dessa tre skulle era män föredra?

• pyrenean

nä man får väl leva ihop och se om det lossnar om några år då man lärt känna varann lite bättre.För som det är i övrigt så vet vi ganska lite om varann i övrigt också trots fyra års förhållande.Vi talar om andra saker eller personer vi kännner.Mest talar vi så klart om lastbilsjobbet,rutterna,vart det lassas,lossas,gods osv.Den som lever får se.Menjag vill inte lämna honom,skaffa älskare.eller leva otillfredställd heller.

• Anonym

Jag & min man kan verkligen prata om sexet! Vi gör det mycket & gärna.
    Av nån konstig anledning börjar vi jämt tala om det senaste sexet, smaskiga detaljer om varandras kroppar osv. I BILEN!!!
    Vi berättar, tänker tillbaka, fnissar, ler generat & blir kåta igen! (vi använder kodord för att barnen inte ska fatta)
    Det har iofs aldrig hänt att vi har sex i bilen just pga, barnen.

Jag tror verkligen att det är bra för vårt förhållande att vi kan tala om vårt sexliv öppet inför varann. Det är ju kul!!

TS- Det verkar som om du verkligen har försökt att få din man att öppna sig men han verkar vara envis. Tror inte det hjälper att försöka mer... Hur är han om han har druckit lite? Du kanske kunde få honom att slappna av lite om han dricker en öl eller två!

• pyrenean

vi dricker aldrig alkohol.Men visst tror jag nog att några öl eller en grogg kanske skulle lätta upp.Alkohol släpper ju hämningar.Men eftersom vi inte dricker så kommer ju heller inte det att funka.men jisses vad jag blir avis när du berättar hur ni gör!Det är ju precis så jag vill att min karl och jag skulle kunna vara!Jag tror också att ett förhållande funkar bättre med den där spänningen att kunna prata om sex.Som det är nu är det bara oro .Jag och mina väninnor kan ju prata sex hur mycket som helst och det svider ju när de berättar om sina eggande karlar.Det är väl bara att hoppas att vi vågar lära känna varann så småningom.Nån gång kanske det blir bättre.Annars blir det olidligt.Men det blev ju såhär redan från början då han klargjorde för mig att han inte ville veta av sex på annat ställe än sängen och inte gillade sexiga kläder.Men en del karlar är väl så.

Svar på tråden vi kan inte prata om sex!!Varför så svårt?