Tack för alla svar!
Jag tror inte det är nån sjukdom, för det har bara hänt i samband med att han är väldigt fysiskt sliten i övrigt + för stor alkoholkosumtion än vad han tål för tillfället. (Man tål ju dessutom mkt mindre då man är fysiskt sliten med.)
Jag blev väldigt upprörd de två första gångerna det hände (förra sommaren), för han va fortfarande full då jag väckte honom och sa att hela sängen va nerpinkad, och han verkade inte ta in det utan tyckte att det va väl inget att brusa upp om - bara att somna om liksom. Men det kunde ju inte jag göra precis!
Jag hade dessutom ingen annanstans att sova hellr, då vi va trångbodda. Så jag försökte få honom att förstå vad som hänt, och iaf försöka göra nåt - men han blev bara arg på mej för det, vilket ledde till storgräl och att jag t.o.m. kände mej tvungen att ringa mina föräldrar för att ha nånstans att sova (jag hade inte somnat än ens), och då blev han såklart arg för att jag drog in dem i allting. Men jag kände mej helt maktlös, och ville ju bara sova nånstans, och mina föräldrar va de enda jag kunde ringa då. Vad tycker ni andra? Gjorde jag fel?...
Sen ville han inte heller tvätta lakanen, täckena och sängen nästa dag, så det blev min uppgift. Han bara låg i den nerkissade sängen och sov (!) och va allmänt grinig och otrevlig till mej hela dagen. Jag sov iaf aldrig nåt den natten, utan började tvätta allting kl.7 på morgonen, då jag hade tvättid sen tidigare.
När detsamma för nån mpnad sen igen, så reagerade jag mer stillsamt och blev bara allmänt ledsen för att det ö h t ska ske. Och han tog själv hand om allting, fast det tog 1 v. att få madrassen torr...
Ska nog försöka få tag i ett sånt där madrass-skydd ni tipsade om - har tänkt på det innan också - är ju bra att ha iaf, även om inte den blir nerpinkad igen. Men vet ni om det finns sånt skydd för 180-madrasser??... Och vart i så fall?...
Ang. om vi talat om detta "på allvar" - så är svaret ja. Och han är intelligent annars, och skäms och förstår ju själv att han inte kan dricka så mkt, särskilt inte när han är fysiskt utmattad. Men han vill lätt skylla på att han bara "va trött", och inte erkänna att det va alkoholen som va den utlösande faktorn som eg. orsakade det hela pga att det ju kan stänga av den naturliga reflexen att hålla igen liksom.
Skönt att höra att fler varit med om liknande, för detta är ju inget man brukar prata med folk om direkt!!