Oförglömliga resor....
Har ni varit på ngn spektakulär resa?
Vilken vore er drömresa?
Har ni varit på ngn spektakulär resa?
Vilken vore er drömresa?
En drömresa för mig vore att ta dykarcertifikat och dyka vid Stora Barriärrevet i Australien.
Det vore nåt det.
Tvillingfarsa: Jag har varit i Australien två gånger och dykt vid barriärrevet. Jag kan bara säga ÅK! Helt underbart! Australien är ett otroligt lättrest land så det skulle inte vara några problem att ha barn med sig tror jag.
Australien var verkligen oförglömliga resor. Första gången åkte jag med en kompis och var där i ca 2,5 månad och det var då jag tog dykcertet. Andra gången med min fru i drygt 4 månader. Finns hur mycket som helst att göra där.
Drömresan nu skulle vara att resa runt i USA.
Tjena
Var i Mexico för två år sen. En riktig höjdarresa. Underbart väder och mycket att titta på. Va iväg och kikade på Mayatempel och snorklade en hel del. Helt underbart.
Nicke
Just nu ligger Costa Rica på min önskelista. Helst inom snar framtid innan allt för många charterbyråer börjar söka sig dit. Vill även besöka de söda delarna av Argentina.
Barriärrevet vore ngt. Medan det finns kvar
Bila i Toscana, (kan man hyra en Ferrari? )
Skottland (högländerna)
Australien & Nya Zeeland
Island
Kalifornien på en HD
Disneyland (när lillsnuffe blivit lite äldre)
Safari + lite nyfiken på Sydafrika oxå....
En drömresa vore stridsvagnsmuseet utanför Moskva.
-Vi drog till USA när tösen var 4mån helt underbart, all mat i tuttarna och massa plats för grejor i barnvagnen.
Först var vi i New York 8 nätter. Bodde längst ut i Queens pga en FN konferens som gjorde att det inte fanns ett enda hotellrum på hela manhattan. Det var bara fräckt dock fick se mycket kul på tunnelbanan när vi åkte till och från stan varje dag.
Sen åkte vi Greyhoundbuss till Washington och var där i 3 nätter. Mycket att se där också.
Därefter hyrde vi bil och bilade till Niagara falls det var häftigt.
Sedan åkte vi vidare till Cleveland där min syster var Au pair.
Sen åkte vi hem.
Usa är ett underbart land att åka till, väldigt trevliga lätt att ta sig fram, man förstår allt vad folk säger mm.
Sydamerika 10 veckor var en höjdare! Landade i Lima, Peru. Fortsatte söderut genom landet och besökte givetvis Macchu Picchu - en riktig höjdare!! Tog oss söderut med buss och tåg och hamnade till slut i Santiago, Chile. Därifrån flög vi till Rio de Janeiro men fortsatte omedelbart (inte tänkt i förväg...) till Manaus och gav oss ut på Amazonasfloden under 10 dagar. Sov hos en man ute i djungeln några nätter varav en i djungeln. Gissa om det var en upplevelse! Flög sen till Rio igen för festivalen - ännu en höjdare! - och sen flyg till Salvador på östra kusten. Lite bilande där innan det var dags att flyga hem igen...
Finns oerhört mycket mer att berätta, men då tar skinnet på mina pekfingrar slut
Drömresan just nu vore nog transsibiriska till Kina och sedan ta sig fram "oflygandes" till Singapore. Tror inte Kina kommer vara "Kina" så värst länge till...
Å andra sidan vore det underbart bara att bila Europa runt i höger- eller vänstervarv
/Nicklas