Vilka dör i sista Harry Potter-boken?
Om några dagar kommer sista Harry Potter-boken ut, och där kommer två personer att dö sägs det. Vilka tror du kommer att dö?
Om några dagar kommer sista Harry Potter-boken ut, och där kommer två personer att dö sägs det. Vilka tror du kommer att dö?
Jag tror att Ron och Snape dör. När Ron dör så blir det så att Hermione och Harry blir ett par tillslut istället. Och när Snape dör så gör han det för att rädda Harrys liv, han är säkert släkt med Harry på nåt vis också. Eller nåt sånt. Så Snape är god ändå.
Ni som röstar på "Någon annan" Kan ni inte skriva vem? Blir så nyfiken på vem det är ni tror.
Harry själv och annan, hans tilltänkta.
Jag vet att Rowlings själv sagt att det inte ska bli Potter, men jag tror på en "lycklig" avslutning med döden där han får sammanstråla med mamma och pappa typ.
Sedan är jag lur på att Longbottom likaväl kan vara den utvalde som får Voldemort på fall och att Potter bara varit "bulvanen".
MEN.... Jag har alltid trott att jag klurat ut varje bok och det har visat sig vara fel varje gång
Hagrid tror jag ryker. Den andra är jag osäker på. Misstänker nån i trion, dock inte Harry.
Voldemort!!
eller Ron... troligen någon av Harrys nära & kära... Men han har ju redan förlorat sin... "enda familj" skriver inga namn då säkert många ska se 5an än...
Men inte Ron då börjar jag allvarligt o grina!
Trinity 78 Jag läste det i en intervju där hon sa att det skulle dö någon i sista boken, men hon sa att om det skulle bli Harry var hon medveten om att folk skulle bli för arga, och det hade hon inte tänkt.
Det tolkar jag som "inte Harry".
Fast jag tror ju ändå att det blir just Harry som dör
Ingen som vill kommentera min teori om Longbottom? Är den för långsökt??
Egentligen vore det inte så konstigt om Harry Potter himself dog. Tänk hur dom i sagornas värld skulle perträttera honom när han återförenas med sina föräldrar.
Fast det skulle vara ett alldeles för hårt slag mot hela Harry-Potter-världen så nej han dör nog inte.
Nån av dom gamla gubbarna på skolan då? Typ prefessor Dumbledore?
Voldemort måste ju bara dö.