• arasall

Vilka tycker ni är de bästa amningskläderna?

Hejsan!
    Om ni använder amningskläder, vilket märke/plagg tycker ni har varit bäst och kan rekommendera? Tips? Vilket är ert favvoplagg, det snyggaste ni köpt?

Jag tycker att amning är så himla mycket lättare med amningskläder, inte bara ute bland folk utan hemma också. Liggammar och om jag använder vanliga kläder så blir det världens knöl man ligger på, om man knte tar av sig (och då fryser man).

Amningskläder är ju lite speciellt pga det väldigt begränsade utbudet, man känner sig tyvärr ofta inte som snyggast i stan... :) Plus att det är dyrt. Men sååå praktiskt. :)

• Svar på tråden Vilka tycker ni är de bästa amningskläderna?
  • Embla

Har varit helnöjd med H&M´s amningstoppar!
    Billiga och bra.

• SaramedM

H&M är bra om man har liten byst, annars värdelösa

Boob är bra men jag gillar inte hur de ser ut

• Mamma och Mor

Helt klart Boob! De fungerar även för mig som har ganska stor byst. H&M´s amningströjor har ju så små öppningar att de stryper åt bröstet när man väl lyckats slita ut det genom den minimala öppningen Generad

~Min fina tjej - Miriam 061213~
  • Pico

Bara glad har jättefina och bra kläder tycker jag men tyvärr funkade inte beställningen så bra. Men jag fick en valfri produkt gratis som kompensation så de är förlåtna.

www.baraglad.se

• arasall

Jag har ganska stor byst (eller den var normal, typ C, innan jag började amma, men sen hände något). Så jag kan inte använda HM:s amningtoppar (fast de enda de hade i sommar på HM i Uppsala var apfula (i allafall på mig), något i trikå med knappar).

Jag tycker Boob har varit bra, men jag håller med SaramedM om att de ser lite trista ut. Med en så bra design, kan de inte ta in några bättre mönster/modeller???

Köpte en Baragladklänning till midsommar (den oranga med blommor) och den var ok, men fick lite noppor, trist så snart. Men jag tycker att deras amningsfunktion var helt OK, och large fungerar för min byst också. Och skärningen är snyggare än boobs.

• kalaskulan

Tycker Boob fungerade bäst....

• Greyliving

Ingen som provat Paola Maria?

• Tovsippan

Jag har en Paola Maria-topp som jag gillar väldigt mycket. Det är definitivt min favorit med både bra passform och smidig amningsfunktion. Har även "bara glad"-, "Boob"- och HM-toppar.

En annan favirot för mig har varit att använda ett amningslinne med en inbyggd riktigt amningsbh. Jag har framför allt använt linnet under mina vanliga toppar som jag då dragit upp. Det kan kansek upplevas som knöligt och buckligt, men för mig har det funkat fint. Är det varmt och jag inte vill har med än ett lager kläder på mig har jag dock föredragit min PM-topp!

• Lishon

Har en från Boob som jag är supernöjd med. Det håller väldigt bra kvalite och är snygg. Bra kant som man lätt drar upp. Har en från HM också som inte är lika bra. Den är för urringad och man får fippla för att få fram bröstet.

• RockaBillyKid

Har en bara glad tröja som jag älskar. Hm är inget jag rekomenderar för lite större byst.
    Boob är riktigt praktiska men kanske inte de snyggaste i modellen.
    Har även ett par tröjor från PoP. Köpte dom på rea, men tycker att det ser knepigt ut med en dragkedja mitt över tröjan. Måste dra upp hela dragkedjan för att få fram bröstet. Blir tillslut att man sitter och flashar båda.

• Plottis
    Bara Glad!!!
    Och den snyggaste modellen tycker jag är den jag har i pressen. Bilden är från ett bröllop jag var på för ett tag sen. Ammar inte längre, men använder fortfarande kläderna för jag tycker de är så snygga
    Har även från Paola Maria och Boob, men de tycker jag är inte lika fina och definitivt inget man sätter på sig efter amning, så de ligger i skåpet till nästa gång
    Triss i tjejer juli-02, feb-04 och juli-06
  • Coca cola light

Jag gillar Boobtröjorna. Jag har lyckats köpa väldigt fina tröjor på Tradera för väldigt billig peng.

Svar på tråden Vilka tycker ni är de bästa amningskläderna?