Kan man köra GOKART när man är gravid?
Hej!
Behöver ett snabbt svar om det är olämpligt att köra gokart när man är gravid?
Är själv i vecka 13.
Tacksam för relativt snabbt svar
Hej!
Behöver ett snabbt svar om det är olämpligt att köra gokart när man är gravid?
Är själv i vecka 13.
Tacksam för relativt snabbt svar
njae. jag skulle väl inte tycka det var olämpligt. beror väl lite på hur säker man är å köra.... om man kör av å in i sidorna eller så.... men annars skulle jag nog köra på! jag e ju ute å kör moppe dagarna i ända. där de dessutom e annan trafik så... ja, det ska väl inte vara nån skillnad tycker jag iaf...
Jag skulle avstå. Men beror väl på hur mycket du kört tidigare och dina vana.
Gör inte det eftersom det beror mycket på andra förare. Min fästmans bror blev påkörd och bröt benet på grund av att andra körde fel.
Skulle inte göra det. En bekant skulle bara provköra skoter på tomten och drog in i ett träd och förlorade barnet.
Jelenas sida skrev 2007-07-18 15:04:30 följande:
Kraftiga stötar och G krafter rekomenderar de att man undviker.
Håller med övriga beror ju mycket på hur man skall köra, hur vana de andra förarna är etc, en olycka händer så lätt och det är svårt att förlåta sig själv om något går snett som "eventuellt kan vara resultatet av vad man själv har gjort" tro mig jag vet!
att vi förlorade våran bebis i magen kan "möjligen vara resulterat av att modern utsattes för kraftiga G krafter i 4:e graviditets veckan" enligt obduktions rapporten, de säger inte ATT det är så. men inte heller att det INTE är det som orsakde "konstruktionsfelet" vår bebis hade. Jag skulle inte chansa vill inte skrämma du har gått längre, inga livsviktiga organ så som hjärta etc som skall till att skapas precis nu, skulle dock rekomedera att du ringer till gokart anläggningen och frågar vad de har för rekomendetioner.
jag skulle inte göra det jag kör mycket folkrace själv men slutade med det i v 9 pga av alla risker med påkörningar , rullningar o liknande o på mycket med andra motorsporter också. I en go kart sitter du ju dessutom rätt oskyddad så jag hade avstått
jag körde faktiskt gokart när jag var i v 7. vi var några tjejer som skulle köra. Jag såg till att hålla mig undan från andra bilar. Alla kunde ganska snällt. Hade hur kul som helst!
Men jag hade nog inte kört om det hade varit tävlingslystna grabbar med.
Alla körde ganska snällt ska det stå
Jag hade avstått, även om riskerna säkert inte är så stora.
Men jag hade inte chansat.
Jag körde gokart när jag va i v. 30 + nått, skit kul!! För det första va det ett helt projekt att ta sig i den med en jättemage haha, alla andra visste ju att jag va gravid så de körde försiktigt förbi mig, jag körde ett par varv, men jag bara skrattade hela tiden det va roligt men kort.
hej!
Nu har jag faktiskt kört! Fick sitta i en sits som gjorde att man inte åkte omkring. En sådan man kan använda till barn. Allt kändes bra så jag får hoppas att det är det med
Jag skulle inte göra det - jag blev illamående av avgaserna när jag inte var gravid. Körde inomhus, luften var inte den bästa.