• skattsessan

Progynon-fråga

Ni som äter/ätit Progynon...vad har ni haft för styrka på dom per dag??
    Hur länge har ni ätit dom?
    Hur många kontroller har ni gått på under tiden?

• Svar på tråden Progynon-fråga
  • Pantern2

Hej!

Jag har alltid fått 3 st på 2mg per dag, sen ökade de i slutet när jag kom till Riga och efter transfer, men jag har ingen egen östrogen produktion, därför.

• Tualisa

jag äter 2 tabletter a 2mg per dag, och ska äta dessa varje dag. sedan äter jag gulkroppshormoner 11 dagar i cykeln oxå.. Har inte varit på några kontroller ännu, ska in i augusti. Men blir lite skraj, för jag hade en liten blodpropp i benet förra veckan, vet ej om det är pga behandlingen..

• nesistas

Jag fick 3 tabletter a 2 mg/dag, en på morgonen och två på kvällen under ÄD-behandlingen. Har fortfarande egen menscykel, men fick samma dos som de flesta verkar ha. Nu efter lyckat ÄD ska jag fortsätta med progynon + progesteron t o m v 12, men trappa ned på doserna från v 9. Ska bli riktigt skönt att slippa tabletterna.

• Kansas18

Jag äter Femanest som är samma som Progynon (Estradiol) fast billigare (förpackning 28*3 kostar 69,50 jämfört med 116kr). Inför ÄD tar jag 12 mg/dag annars byggs inte slemhinnan upp. Nu sist startade jag 17 dagar innan ET (på cykeldag 2). Jag gjorde 2 kontroller med VUL innan och ett då ET skulle genomföras. När jag inte ska genomgå ÄD äter jag ett kompinationsprep som heter Femasekvens som är Estradiol och gulkroppshormon.

Kram K

• Sleepingbeuty

jag har startat med 2 mg Progynon x 3= 6 mg.Sedan ökat dosen efter en vecka till 8 mg. Gått sedan upp till 10-12 mg efter ET eller innan, beroende på hur slemhinnan ser ut vid ET.
    Jag har numera lite sämre östrogenproduktion p.g.a åldern, men fortfarande mens.Men mer oregelbunden nu.

• Sleepingbeuty

Mina VUL har jag gjort på dag 5,9 och innan ET.
    Har jag varit nedreglerad har jag kollat 2 dagar efter procren blödning för att se at jag varit nedreglerad innan jag börjat med östrogenet.

Svar på tråden Progynon-fråga