Progynon-fråga
Ni som äter/ätit Progynon...vad har ni haft för styrka på dom per dag??
Hur länge har ni ätit dom?
Hur många kontroller har ni gått på under tiden?
Ni som äter/ätit Progynon...vad har ni haft för styrka på dom per dag??
Hur länge har ni ätit dom?
Hur många kontroller har ni gått på under tiden?
Hej!
Jag har alltid fått 3 st på 2mg per dag, sen ökade de i slutet när jag kom till Riga och efter transfer, men jag har ingen egen östrogen produktion, därför.
jag äter 2 tabletter a 2mg per dag, och ska äta dessa varje dag. sedan äter jag gulkroppshormoner 11 dagar i cykeln oxå.. Har inte varit på några kontroller ännu, ska in i augusti. Men blir lite skraj, för jag hade en liten blodpropp i benet förra veckan, vet ej om det är pga behandlingen..
Jag fick 3 tabletter a 2 mg/dag, en på morgonen och två på kvällen under ÄD-behandlingen. Har fortfarande egen menscykel, men fick samma dos som de flesta verkar ha. Nu efter lyckat ÄD ska jag fortsätta med progynon + progesteron t o m v 12, men trappa ned på doserna från v 9. Ska bli riktigt skönt att slippa tabletterna.
Jag äter Femanest som är samma som Progynon (Estradiol) fast billigare (förpackning 28*3 kostar 69,50 jämfört med 116kr). Inför ÄD tar jag 12 mg/dag annars byggs inte slemhinnan upp. Nu sist startade jag 17 dagar innan ET (på cykeldag 2). Jag gjorde 2 kontroller med VUL innan och ett då ET skulle genomföras. När jag inte ska genomgå ÄD äter jag ett kompinationsprep som heter Femasekvens som är Estradiol och gulkroppshormon.
Kram K
jag har startat med 2 mg Progynon x 3= 6 mg.Sedan ökat dosen efter en vecka till 8 mg. Gått sedan upp till 10-12 mg efter ET eller innan, beroende på hur slemhinnan ser ut vid ET.
Jag har numera lite sämre östrogenproduktion p.g.a åldern, men fortfarande mens.Men mer oregelbunden nu.
Mina VUL har jag gjort på dag 5,9 och innan ET.
Har jag varit nedreglerad har jag kollat 2 dagar efter procren blödning för att se at jag varit nedreglerad innan jag börjat med östrogenet.