• Heeleena

Överdrivet humör i tidig graviditet?

Hej!
    Jag har bara en fråga, jag är nu i vecka 6 och jag undrar om det bara är jag som har ett otroligt dåligt humör? Ena stunden är allt underbart, andra stunden skriker jag åt min sambo för minsta lilla, och andra sitter jag bara och gråter..

Har läst mycket om hormonrubbningar men ska det verkligen vara såhär överdrivet?

• Svar på tråden Överdrivet humör i tidig graviditet?
  • Snuttan28

Självklart kan det vara så, hormoner är lite upp och ner, en gravid kvinna är inte en dans på rosor Själv satt jag och grät floder och var ilsk om vart annat när jag var gravid med vår pojk..Så våra män kan få stå ut med mkt när man gjort sin kvinna gravid Kan trösta dig med att det går i perioder under graviditeten. Grattis till graviditeten förresten

• jennypennypannkaka

Haha, kommer ihåg det där. Skulle som nygravid ta mig iväg nånstans, minns inte var. I alla fall, jag stod och sminkade mig och fick lite mascara på kinden. Slängde mascaran i golvet och sprang och kastade mig på sängen där jag låg och störtbölade och vägrade följa med. Mogen blivande morsa va?

JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • 2006ängel

Här är en till!
    Jag är omöjlig, var inte alls så här när jag väntade min dotter..men den här gången är jag helt upp och ner och mår illa HELA tiden..

Kram på dig!

• Heeleena

Tack för svar, låter hemskt att säga men gud vad glad jag är att det inte bara är jag! haha!

Och tack så hjärtligt, det känns helt underbart att vara gravid! Trots alla humörsvängningar så kunde jag inte ana hur underbart det kändes att veta att det finns ett litet liv där inne i magen (:

Bortsett från humörsvängningar, hur mådde ni annars i början av graviditeten?

Kram på er!

• Samasa

Låter precis som mig, har inte varit lätt att leva med de senaste månaderna...beundrar min man som står ut med mig!!!!

• darudedope

hehe jaa så är det upp och ner men det blir bättre senare i gravideteten ! lycka till och grattis !

• TrinityS

Hej! Ja, det blir ju värre och värre också iallafall för mig har det gjort det. Om du inte börjat mått illa än så har du mer humörsväng att se fram emot. Jag är i 13e veckan. Verkar som ibland har man haft en bra vecka, men sista veckan har vart värst. Sen efter mina ilskna utbrott brukar jag somna tvärt (mitt på dagen!) och på nätterna behöver jag minst 9 timmars sömn. Har hört att det blir bättre runt vecka 15, då man går in i "ätarperioden". Vet att det är svårt at vara glad över graviditeten när man mår så här, men försök ta det lungt, lyssna på avslappnande musik osv. Om du blir svartsjuk, så försök för guds skull komma ihåg att det har me dina hormoner att göra! Jag har drivit min man till vansinne... Grattis och kramar!

• Heeleena

Hej! Tack för alla svar, som jag skrev innan, skönt att veta att man inte är själv om att ha ett sådant fruktansvärt humör!
    Illamåendet har börjat komma lite smått, men igår morse var det värst. Då kräktes jag och insåg att graviditeten verkligen existerade!

(Och ja, om svartsjukan; Jag är ALDRIG svartsjuk, aldrig varit på varken tidigare pojkvänner eller min nuvarande sambo. Vet inte varför, men jag kan inte bli svartsjuk och det är jag väldigt glad över. Men det är nu som jag nästan blir arg om han inte pratar med mig eller så, som tur är har han varit väldigt mycket med mig men minsta lilla uppfattar jag som negativt, och det är framför allt det här jag vill komma ifrån... är det någon som kanske har något tips på hur man ska göra det? Eller ska jag bara låta honom ta smällen för att han gjort mig gravid och låta honom lida lite? Haha!)

Grattis till alla! Kramar Helena

• LittleJunia

Plussade igår.. och har varit på helt galet surt humör idag.. HELT utan anledning.. måste vara tröttheten

LYCKA i magen v. 5
  • Heeleena

Grattis Littlejunia! :D:D Såg att du velat länge nu på din sida, verkligen glad för din skull!

(Och humöret är du INTE ensam om! :P)

Svar på tråden Överdrivet humör i tidig graviditet?