vad är en "bra" doppresent?
är bjuden på dop i aug och vet inte vad vi ska köpa till den lilla tjejen.
Alla tipps välkomnas!
är bjuden på dop i aug och vet inte vad vi ska köpa till den lilla tjejen.
Alla tipps välkomnas!
här e en länk till entjej som gjort egen doppresent.. jättecool grej att ge bort :)
www.familjeliv.se/Forum-5-122/m22480701.html
jag köpte ett sånt set med gips och en 3d-tavla som man kan göra ett hand/fot avtryck som "står ut". finns ju oxå dom mankan göra vanliga fotavtryck/handavtryck. det var mkt uppskattat!!
Här finns en hel del fina doppresenter: http://www.kvalitetsvaruhus.se/butik/default.asp. Tycker jag i alla fall. Annars kan man köpa en korg och lägga i lite gott och blandat i den, tex kläder, bok, cd-skiva med barnsånger, nån leksak och slå in korgen i cellofanplast.
Du kan köpa en filt och stryka fast bokstäver med barnets namn. Det finns stryka-på-bokstäver i sy- och handarbetsaffärer.
Vår pojke fick en egen buske (amerikanska blåbär) i doppresent, den har fått sin egen speciella plats i trädgården nu, och vi tittar o väntar på att bären ska mogna varje dag nu... Men den presenten förutsätter ju att man bor i hus med trädgård! Men det var en annorlunda o kul present!
Vi gav ett presentkort på familjfotografering hos en fotograf, det uppskattades verkligen! Korten de tog på mamma + pappa + barn blev verkligen kanonfina!
Filt med barnets namn ingraverat kanske?
Flisan fick en sån. D uppskattade jag mer än alla tråkiga sparbössor å ramar
som alla ska envisas med att köpa.
På sagofabriken.se kan man baställa personliga sagoböcker... Man får uppge barnets namn, ålder, hemstad och tre bipersoner som vävs in i sagan och barnet blir sagans hjälte + att man får en personlig hälsning skrivet på försättsbladet. Jag har själv beställt två såna böcker till bekantas barn och de är såå fina. Inte speciellt dyra heller.
Närmin dotter döptes fick hon bl a följande som jag tycker är bra presenter;
Barnbestick från ex Georg Jensen
Guldsmycke
Böcker, ex "Den silvriga barnkammarboken"(innehåller en CD skiva också med musik)
Speldosa till spjälsängen
www.isa.nu
Vi köpte "flygtur" till lillkillen i doppresent.
I guldsmedsaffären kan man hitta en liten svensk flagga där foten kan graveras med barnets namn, födelse- och dopdatum samt vikt o längd. Vi fick en sådan när vår äldsta dotter döptes och den kommer alltid fram och pryder bordet nu när vi firar hennes födelsdag. Jag ska önska mig en likadan till vår nyfödda dotter också, de är jättefina.