• Analoga

Är skorv vanligt vid 3 år??

Anledningen att jag frågar är att min 3-åriga dotter fortfarande har något som liknar skorv i hårbotten, man kan liksom kamma bort det. Trodde bara bebisar hade det. När brukar det försvinna?

• Svar på tråden Är skorv vanligt vid 3 år??
  • Tildes mor

Vår dotter, 2,5 år, har det också fortfarande. Hon har så långt hår nu, så det är svårt att få bort det.

• Shadilly

Min lillebror hade det ända upp i femårsåldern, sen kom en lusepidemi i skolan och vi hade ättiksinpackningar i håret. Efter det följde all skorv med luskammen för att aldrig komma tillbaka igen :)

• Grenna

Vår 3-åring har fortfarande kvar lite. Han tycker inte om när man är där och pillar utan det får sitta kvar tills det försvinner av sig själv.

• anöbredöS

Min dotter på 3år & 2månader har oxå skorv. :-O

• mariia81

Har en bonus som hade massor kvar när hon var sju år men det löste sig när det gick löss i skolan för inte ens skorv kan hålla sig kvar när en lusofobiker ( ) luskammar!

• Miss Kim

Nowa har massa skorv kvar... inget konstigt alls :)

• Guldlock74

Min 2,5-åring har också haft en massa kvar. Bvc rekomenderade Fungoral mjällschampo, finns på apoteket. Man ska tvätta håret med det 2 ggr per vecka och låta det sitta i och verka i 3-5 min per gång. Nu är det nästan helt borta .

• Annan

Dottern nu 3år har också skorv kvar i hårbotten. Vi har inte försökt ta bort det heller för hon HATAR att tvätta håret så det sitter kvar.. (hon blir ändå tvingad att tvätta håret men vill inte göra det mer än nödvändigt)

• Champis

Min äldsta dotter r snart 3,5 år och jag tog sist bort skorv i juni. Min yngsta har inte haft det sedan hon var bebis. Tänk så olika det kan vara. Jag brukar ha på olja i hårdet och sedan föriktigt kamma bort det. inte så poppis men det går bra. Jag mutar med en glass om hon är duktig och låter mig ta bort skorven. (Kanske inte det mest pedagogiska och riktiga men det funkar bra).

Svar på tråden Är skorv vanligt vid 3 år??