• dragonskin

Säng för tvillingar??

Vi väntar tvillingar! (Fick veta idag) Skrattande Vi vet att det finns tvillingvagnar och så måste man ha två st babyskydd/bilbarnstolar.

Men hur gör man med säng?!?! Har aldrig hört talas om tvillingsäng.

Kan barnen sova skavfötters i vanlig babysäng i början?? Eller finns tvillingsäng att få tag på, och i så fall var??

Tack för svar! Ha det gott!

♥ ... v 11 ... ♥
  • Svar på tråden Säng för tvillingar??
  • josefsmamma

Du kan ha dom ligga brevid varandra eller skavfötters
    jag kör sista varianten och det funkar skitbra

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • dragonskin

Tack för ditt snabba svar, josefsmamma! Jag ser att dina är redan tre månader gamla, och de får fortfarande plats i sängen antar jag... Hur länge kan de ligga så, tror du?? Och vad gör man sen??

Sorry för alla mina frågor. Generad Detta är en sån ny situation för mig. Har ingen i släkten som är tvilling, så jag trodde aldrig att det kunde hända mig. Men är lika glad för det!!

♥ ... v 11 ... ♥
  • josefsmamma

hehe.. det är lungt!
    Jag har inga tvillingar i släkten heller!
    Ja... de får ligga så så länge de inte stör varandra...
    De sover som små grisar fast de kommer åt varandras fötter... De verkar komma till ro när den andra ligger o sussar i samma säng
    Det är BARA att fråga på... jag är nästan proffs vid det här laget

• dragonskin
    josefsmamma: TACK!!  Då får de nöja sig med den säng vi redan har och sova skavfötters. Så får vi se vad som händer sen...
    ♥ ... Två hjärtan som slår i v 11 ... ♥
  • josefsmamma

Ja... lika bra!
    Så kul är det inte att slänga ut med en massa pengar i onödan...
    bättre att ta en sak i taget :)

• soffan82

våra tjejer låg skavfötters i samma säng dom 2 första måanaderna sen fick dom en varsin säng

• twins2006

hej å grattis
    bebbarna kan ligga i samma säng 4-5 mån om dom trivs m det. Våra gjorde det inte! När de var ca 5-6 veckor flyttade dom till varsin säng å nätterna blev mkt lugnare! Dom störde varandra hele tiden, hade hört att d var såååå viktigt m närhet till varandra men det funkade ju inte...

2 babysitters kan va bra å ha redan fr början vi hade babybjörns 123 värda varenda krona!

När d gäller vagn så köpte vi en Emmaljunga först "pansarvagnen" fick den heta ångrar köpet bittert alldeles för tung å otymplig gick knappt å ta sig runt hyllorna på affärn så vi bytte när dom va 6 mån å nu e vi supernöjda bilder finns i galleriet

lycka till

• Jessica24

Vars en säng så klart. Finns ingen anledning att "pressa ner" dom i samma säng.
    Då dom blir mer aktiva, så tar ju båda större plats och vill ha mer utrymme och det dröjer bara några veckor.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • dragonskin
    twins2006: Tack för vagntipset!  Ska tänka på det!
  • isis8080

jag har köpt två sängar men kommer att låta dem sova tillsammans så långt det går för vi kommer bo i lgh tills vårt hus är färdig för inflyttning. Hoppas att dem trivs med varandra.

När det gäller vagn så köpte jag teutonia S4, jag har inte använt den än men den känns riktigt bra faktiskt och jag har hört mycket positivt om den. Kanske värt att titta?

• dragonskin

TACK brunkulla för tipset om tråd! Har kikat lite på den och den verkar fantastisk! TACK!

Svar på tråden Säng för tvillingar??