• Oltine

När en vagn går sönder, reklamera?

Någon som  vet om man KAN reklamera en trasig vagn? Även fast garantin på vagnen gått ut?

Agnes Cecilia Diamond 051021
  • Svar på tråden När en vagn går sönder, reklamera?
  • Oltine

Det är en emmaljunga scoooter 05. Sittdelen har låsnat och styret är pågrund av det helt snett. går inte att vaken sitta eller köra vagnen.

och det är ju ändå en emmaljunga, kvalite.

• blommanigbg

Gå till barnvagnsaffären o visa upp vagnen.. Jag reklamerade min vagn när den gick sönder. Och det var inga problem.... Sedan beror det såklart vad för slags fel det är.. Men det vet personalen.. Garantin hade gått ut..

• Oltine

ok, ska kolla upp det.

• ciccielv

går inte att reklamera,garantin gäller bara ett år.och emmaljunga är kända för sin urdåliga garanti och service,de brukar vägra åtgärda fel.

att vagnen har gått sönder beror nog mest på att den har blivit överbelastad,använd i trappor osv

har du bild på det trasiga?är det ena niten som har gått sönder?

• stellagbg
    ciccielv skrev 2007-07-18 23:29:04 följande:
    går inte att reklamera,garantin gäller bara ett år.och emmaljunga är kända för sin urdåliga garanti och service,de brukar vägra åtgärda fel.att vagnen har gått sönder beror nog mest på att den har blivit överbelastad,använd i trappor osvhar du bild på det trasiga?är det ena niten som har gått sönder?
    Du har ju noll koll på garanti....

Du har alltid en nygaranti på 6 månader, men alltid 3 års reklamationsrätt. En trasig rygg kan du reklamera, men det är inte säkert den blir godkänd som reklamation. Emmaljunga är duktiga på att hatera sina reklamationer, men ibland händer det att man måste skicka iväg sin vagn på lagning om butiken inte har verkstad. Lycka till!
  • ciccielv

stellagbg

har inte noll koll,de flesta har 1 år garanti på nya vagnar,men det kan ha ändrats.jag har ägt så många vagnar så jag vet hur svårt det kan vara att reklamera en ny vagn.

Svar på tråden När en vagn går sönder, reklamera?