• Lejonmamman

Probiotika i droppar till barn?

Jag läste en artikel i DN från April där det stod bla. att probiotika (nyttiga mjölksyrabakterier) kanske kan förebygga barnallergier, om barnet får dem tidigt i livet. Det stod att studier har bevisat detta men att det ännu inte kan rekommenderas men det finns inga biverkningar bara fördelar om man vill prova etc.
    Plus att det stod så här:
    " ett barnmatsföretag har nu börjat tillsätta probiotisk bakteriekultiur i sin fullkornsvälling, gröt och oljedroppar med aktiv bakteriekultur ska börja säljas på apoteket i Juni.

Jag undrar vilket företag det är?

Jag var inne på hälsokosten idag som sa att det var Gajadroppar(vet inte hur det stavas) jag sökte och att det kanske fanns på apoteket.  Men på apoteket hade dom ingen aning om någon ny sådan produkt...

Vill gärna ge min kille detta även om det kanske är lite sent.
    Är det någon som vet vad det är för produkt och var man kan köpa det?

• Svar på tråden Probiotika i droppar till barn?
  • wilsjessica

Men är de inte sempers magdroppar då? Dom har jag beställt på apoteket. Sök på apotekets hemsida så får du upp dom.

• Lejonmamman

ja man titta !
    visst är det dom, det står tom BioGaia på förpackningen...

det var en okunnig person jag fick tag på då.

TACK

• Mamin

Ja det är Sempers magdroppar som tidigare hette end BioGaia droppar. Jag har använt dessa på min son sedan har var knappt 1 mån nu är han 3,5mån. Vi började använda dessa pga av att han hade stora problem med sin mage.

Mamma till 2 prinsessor och 1 prins
  • Lejonmamman

nån som vet om det även är semper som tillsätter detta i sin mat etc.?

Svar på tråden Probiotika i droppar till barn?