Avfärgning?
`Finns det avfärgning för håret? Vart isf?
`Finns det avfärgning för håret? Vart isf?
ICA, H&M, Åhlens, Kicks, COOP...och massa andra ställen...som hos frisören ![]()
jo det finns avfärgning på dom flesta vanliga affärer som har hårfärg, men avfärgning bleker håret så det är många som använder det bara för att bli blond snabbare=)
Ok, har nämligen inte hittat det här hemma. Tycker ju att ica kvantum borde ha?! Nått speciellt märke det finns i?
Nu är håret ganska mörkt, nästan svart. OCh vill få det lite ljusare åt det bruna hållet. Kan det funka tro?
du har alltså färgat det så mörkt? vänta ett tag och tvätta håret lite oftare istället, så färgen mattas ner. ev. använt lite citron. mycket skonsammare mot håret!
Efter en avfärgning måste man oftast lägga på en annan färg/toning.
Avfärgning är som en blekning fast lite skonsammare, den är inte lika stark...
en avfärgning är blekning med ett extra tillbehör (balsam, vatten, schampoo etc)..tycker du borde fixa det hos frisören..
Jag tycker absolut att du ska gå till frissan för hjälp med att "ljusa" ditt hår. Jag gjorde nämligen mitt stösta hår misstag för ett par månader sedan, det var inge vidare!
Jag hade rödbrunt hår och vill ljusa upp det en aning. Inte super blond men lite åt det hållet.
Köpte en avförgning och håret blev oreanget. La i en ljus färg men håret var fortfarande oreanget fast lite ljusare! Fick panik! Så kunde jag ju inte b ara se ut! Köpte en packet med slingor tänke att det kan ju inte bli värra iaf! Men det blev det! Såg ut som ett påskris. Oreange med gula slingor. WOW!
Nåja, först då gicka jag till frissan och hon gav mig en brunkoppar om jag köpte med mig hem, allt för att minska kostnaden! Men jisses då blev jag bara koppar typ rött. Stack till maxi och köpte en rödbok, my good det skulle jag inte gjort för jag blev verkligen RÖD (tushpenneröd) Hm...sen fick det bli den färgen jag hade från början och nu mår varken mitt hår eller hårbotten alls bra! Och hade jag gått till frissan hade jag nog fått det mycket bättre och förmodligen billigare eft ersom det blev endel färg paket!
Lycka till!
Tanken var att jag skulle göra en avfärgning för att få bort det värsta av det mörka och sen lägga i en brunare nyans. Vill alltså inte bli blond lr nått, bara brun
Det var ett tag sedan jag färgade så det är inte lika mörkt som det var i början. Men kanske bäst att gå till frissan ändå...
gör några blånda slingor ist så blir de ljusare det ser inte blont ut om man gör hetta slingor:)