• Anonym (dikt)

Kan någon någon fin dikt till en stark mamma/kvinna

Visste inte under vilket ämne jag skulle posta detta, men ville vara anonym då det inte handlar om mig... Hur som helst:
    Min svärmor är mycket sjuk i cancer men en riktig fighter. Hon pratar inte ofta om sin sjukdom och hon försöker leva livet som vanligt. Hon är mycket dålig, men det är knappt så att det syns utåt. Hon har varit på en liten resa nu, där hon fick inse att hon inte orkade slutföra resan och åker hem i förtid, vilket vi förstod tog mycket hårt på henne.

Vi hade därför tänkt att skicka en liten present med ett litet fotokolage som kommer att stå på köksbordet när hon kommer hem. Till detta vill vi ha nån fin dikt som passar. Hon är en fighter, en bra mamma/svärmor och har hela livet "kämpat i motvind" men aldrig gett upp. Hon berömmer gärna andra men tror inte riktigt på sig själv och förstår inte hur fantastisk hon är som orkat med allt.  Vi vill kunna ge henne lite energi och att hon ska förstå att vi tycker att hon är fantastisk (hennes barn har kanske inte alltid varit bäst på att säga eller visa det) Men jag hittar ingen bra dikt fast jag letat en massa på nätet.

Snälla, är det någon som har något bra tips på någon sida eller som kanske kan någon fin dikt?

• Svar på tråden Kan någon någon fin dikt till en stark mamma/kvinna
  • pussan

Du skall inte släppa taget även om det känns jobbigt och tungt. Du skall inte stöta bort alla även om det gör ont, det finns stunder då man bara vill somna in men inser till slut att jag skall kämpa och jag skall vinna över denna cancern . Den är inte lätt att bli av med den kan försvinna eller stanna kvar det är ödet som bestämmer det. Man kan bara tro på att det går bra och inte släppa hoppet veta att alla finns där för en . Absolut inte börja tänka negativt för då klarar man det inte till slut man skall stänga dörren till det mörka och öppna dörren till det ljusa hur hårt och jobbigt och tungt det än är . Försök att övervinna detta med dina nära och kära och vad du än gör släpp inte hoppet för då har man slutat tro och det är det värsta man kan göra. Min pappa hade cancer och var sjuk i 2 år sedan dog han trots att han fick en donator men han var för sjuk ¨så han stötte ut allt och dog. Min far hade mds det betyder att han inte producerade varken röda eller vita cellkroppar och det behöver du för att kunna leva och min far slutade tro då dog han .....jag har varit där och finns för dig om du vill prata . Finns för din svärmor och bara gör allt du kan det hon vill .kramar

Svar på tråden Kan någon någon fin dikt till en stark mamma/kvinna