• Anonym (ajajaj)

Äggledarinflammation, nån??

ja ni som haft ÄL inflammation
    Har så fruktansvärt ont i magen (kring, livmodern, äggstockarna etc etc ) badade bubbelbad förrgår kväll och efter det blev det lite sex. dirkekt efter sexet stack de till i nedre deleen av magen.(läs livmodern) blev bara värre o värre tillslut kändes de som ström så fort jg använde en muskel där nere.. gick o satte mej på toa... svartnade för ögonen & blev liggande på toagolvet i 20 min... fick hjälp till sängen och där fortsatte det "onda" så ha de hölle i sig hela natten och ha fortf riktigt ont..nu mer än ett dygn senare så har jag fortfarande ont, skrattar, nyser eller om de guppar i bilen är det värst! men gör småont hela tiden...

satt o läste om ÄLI men vart vänder man sej? ringde kvinnokliniken men dom ha sommarstängt, antingen skulle man ringa ett nr akut eller ett där dom ringde upp när dom hade tid, men wath? man kan ju för fasen bli steril av det? vars ska ja ringa?

• Svar på tråden Äggledarinflammation, nån??
  • Anonym (ajajaj)

funderar på att åka in ist bara, då kan dom ju inte hindra mej från att komma in iaf. gubben o sonen klipper gräset.får väl åka efter det ist...

• nicke nyfiken76

De kommer inte att hindra dig om du ringer. Desstuom är de ju förberedda på att du kommer om du ringer först, och kanske får hjälp fortare (om du har tur).

Jag fattar inte att du är hemma än. Jag har haft äggledarinflammation, och det gör ju så himla om att det känns som om det är lika bra att man lägger sig ner och dör.

Men skynda dig, man kan precis som du ha skrivit, bli steril.

• Anonym (ajajaj)

nicke nyfiken -  det är det jag tycker inte stämmer med mina symptom. Jag har inte sådär jätte ont, jag hade det i tisdags, men nu är de som sagt bara om jag nyser skratar eller likn. vad jag kan likan smärtan med nu  när jag nyser osv är när ligamenten till livmodern vidgad sej eller va de heter... när man är gravid, Men gravid tror ja inte att jag är... hade ÄL 1/7 så tycker de skulle vara för tidigt!

• TheMilky

Jag gick med livmodersinflammation i två år utan att veta om det, pga av okunniga barnmorskor. Sen kom jag till en duktig gynekolog som såg felet och gav mig den största penecillinkuren jag sett :)
    Men mina och dina symptom liknar varann, smärtan kom och gick liksom.
    Åk in till akuten.

• Anonym (ajajaj)

Jepp åker nu :) återkommer om vad dom säger =)

• Anonym (ajajaj)

hej hej allihopa!
    var precis som jag tidigare skrev, ringer jag ska jag avvakta! hon ringde upp vid ganska precis 10.00 & ifråga satte mina fel etc etc.. bad mig avvakta tills imorrn, göra gravtest & kolla om jag får nån feber... AVVAKTA! det är ett ord ja tror hela sjukhuset använder för ofta! Visst ja ha inte ont konstant nu men OM de skulle vara nåt då?

• ErnieBernie

Jag trodde jag hade äggledarinflammation en gång, läste på nätet om symptomen och de stämde in på mig. Kom till gyn och då visade det sig att jag var gravid i vecka 7!

Hoppas allt löser sig för dig!

Svar på tråden Äggledarinflammation, nån??