• mamsandberg

Hur känns en urinvägsinfektion?

Någon som kan förklara hur en urinvägsinfektion känns?

• Svar på tråden Hur känns en urinvägsinfektion?
  • KNALLAN

Man är akut kissnödig hela tiden känns det som. Och så svider det och ibland gör det ont hela tiden. Det gjorde det på mig när jag hade det. Känns som man har dett sår i urinröret och det gör verkligen JÄTTEONT!

• mamsandberg

Ska till min BM på tisdag... hon kan väl ta ett urinprov. Ser dom sånt direkt eller måste det på odling?

Tycker förövrigt att det är svårt att känna sånt här.. hela kroppen är ju annorlunda.

• sweety88

Kräv odling kan synas på sticka men har man otur gör dt inte det som i mitt fall.

• Tilda78

Jag har precis haft uvi och jag kände det inte alls som det brukar kännas. Inga stickningar när jag kissade utan mer en dov smärta i nedre magen. Åkte in o lämnade ett kissprov och de såg direkt att det var uvi, så jag fick pencilin och åkte hem. Som tur är tar det inte många timmar innan tabletterna börjar att verka!

• lurksmulan

Jag kände inte heller som vanligt när jag hade uvi som gravid.
    För min del fick jag mensvärk, sammandragningar och värk i ländryggen. Jag kände mig inte extra kissnödig, hade inte ont när jag kissade heller. Inget var som det brukar när jag har uvi.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Ghalen007

Är det UVI du har så måste du ha pencillin nu! UVI`n kan stimulera till att värkarbete sätter igång! (kanske beroende på vilken vecka du e i vill säga)

• daysi80

Funderar också, vissa dagar känns det som när jag hade UVI förr i tiden, typ känns konstigt efter man kissat, lite krampigt nästan, och kissnödigt igen, men inget kommer.
    Ibland känns det ingenting och ibland gör det lite ont i nedre delen av magen när jag kissar.

Jag lämnade urinprov till MVC för typ 2 månder sen för misstänkt UVI, men det var inget.

Tycker det känns pinsamt att lämna igen om det itne skulle vara nåt, känner mig ju besvärlig!

• Polgara

Jag har varit helt symtomfri vid mina 2 uvi.....

• Finbus

daysi80: håller så med dig, är ju helt idiotiskt. Tycker att det känns som UVI ibland men rätt säker på att jag inbillar mig och vill inte besvära med ett test.

• mamsandberg

Jag vet inte riktigt hur det här känns..... ont i magen kan man ju ha ändå. Så där lite "kramp" aktigt. Och sammandragningarna känns ju väldigt mycket....
    Det är svårt. Det gör ju inte ont när jag kissar... men ... hur ska jag förklara....
    Skönt att jag har tid till BM på tisdag iaf!  Glad

• Pernilla3

Första grav kände jag mig bara trött och hängig. Blev helt plöstligt orkeslös. var i v 38 då och det visade uvi. efter behandling blev jag piggare.
    denna grav visade det sig att jag fick gå upp och kissa 4-5 ggr/natt. Ofta sammandragningar med mensvärk.
    har lämnat flera prover denna grav men den sista var positiv så jag har fått behandling nu. är ju bättre att lämna in prover än att sitta med en obehandlad uvi. Uvi är ju ganska vanligt under grav ändå. eller så kan man ju ta en stick om man är hos bm..behöver ju inte skicka på odling varje gång.

• daysi80

Jag är uppe och kissar 2-4 gånger varje natt, men det kommer ju ordentligt med kiss och är inte direkt obehagligt (iaf inte varje gång). Så kan det väl vara när man är gravid, blåsan är ju mindre. ELler?

• Snutte och Snuttan

jag fick uvi med GBS under min graviditet.. hade som en ljum känsla i nedre delen av magen+ sammandragningar som fick min BM att hoppa ur stolen o ge mig ett rör som jag skulle ha morgonurin i.
    tur då att hon hoppade ur stolen då för GBS är inget att leka med så ja det är tur att du ska till BM o påpeka direkt om UVI! gör odling. kräv om en odling.

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • daysi80

Hade du sammandragningar när du kissade, eller överhuvudtaget?

• Mica82

jag har haft urinvägsinfektion många gånger.
    Känner knappt någonting, en gång gick infektionen upp till ena njuren å det var väl inte så jättebra.
    De starkasdte symtom jag har är att jag känner sk trängningar i urinrörs mynningen. Känns som om jag inte kissat klart fast jag har tömt blåsan.

Hos BM ser de oftast direkt på stickan om man har urinvägsinfektion. Om de är osäkra skickar de provet på odling o oftast får man svar inom 3 dagar.

• AnnsofieHussein

Det kan svida när du kissar och du behöver tömma blåsan OFTA fast det kommer bara några droppar men man kan även ha urinvägsinfektion utan att känna någonting fick jag veta av min bm i förra veckan :O(

Svar på tråden Hur känns en urinvägsinfektion?