• elvatolv

Vet någon var man kan köpa ett band som man kan ha runt magen för att avlasta ryggen vid graviditet?

Vet inte riktigt vad det heter men hoppas ni förstår vad jag menar.

• Svar på tråden Vet någon var man kan köpa ett band som man kan ha runt magen för att avlasta ryggen vid graviditet?
  • lillajag82

foglossning bälte finns att köpa .. kommer inte i håg vart
    men gå till vc prata med sjukgymnasten so får du addressen av dom vart man köper ett sådant..
    sjulgymnadt e gratis att besöka  under gravideteten .. bältet kostar ca 200:-

Emelié010224 & Albin060520
  • lillajag82

japp det va den sidan jag menade tack fille

Emelié010224 & Albin060520
  • elvatolv

Ja, precis, ett sånt menar jag. Kan det vara foglossning jag har? Har fruktansvärt ont i svanken när jag går och det "drar" liksom från ryggen och fram och ner mot magen. Lyfter jag magen lite så lättar det i ryggen. Ska prova med ett sånt band. Tack för tipset!

• Funderingar

Tänk bara på att det absolut inte ska sitta runt magen.

• Malinski79

Jag har sånt bälte och det är jätteskönt när man t.ex. dammsuger m.m.

• Bal

Har köpt ett magbälte (ej foglossningsbälte) för att avlasta ryggen. Hittade det på Babyproffsen. Kan rekommendera det, funkar verkligen!

• Pernilla3

har både foglossningsbälte och babybelt. det första är ju för just foglossning och avlastar ju inte ryggen från magtyngden. babybelt köpte jag på babyproffsen och den lyfter magen för att avlasta bla ryggen. Kostade 385 kr.

• elvatolv

Det verkar finnas två sorter hos babyproffsen, vilken har ni? Anita Maternity eller Softform?

• Ronnis89

Annars kan man ringa ortoped teckniska och beställa tid där så skickar dom efter ett sånt bälte =)

• Little Ms Chatterbox

Jag bad BM om remiss till Team Ortopedteknik, det är dom som säljer hjälpmedel i vårt landsting. Jag fick prova ut ett bälte induviduellt och ställbart just för mig. Sen när jag hade växt ur det hjälpte hon mig med att sy ut det, helt gratis. På remiss kostade bältet 220kr.
    Bältet har hjälpt jättebra, har inte känt någon foglossning alls när jag har haft det på hela dagen och sammandragningarna har varit mindre också. Nu har magen blivit så stor så jag har fått en gördel som bättre passar för tvillingmage. Har funkat väldigt bra förutom att jag fått foglossning fram nu och det verkar som om gördeln inte hjälper mot det så idag har jag på mig båda för att se om det hjälper.

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Dripknot

TS

Jag har en s k "trokanterbälte" utskrivet på remiss till Ortopedtekniska. Kostade mig 200:- och hjälper inte ett skit pga att dels når det inte runt.. Är lite big... sen så är det så jävla krångligt att få på sig. Remma och snören och gud vet vad.... Nä USCH!

Så jag har mitt stödbälte från Clas Ohlson stl L/XL istället. Krångelfritt, skönt att ha på sig vid ansträngning och sen kostade det ca 129:-... Helt klart värt pengarna.

Kolla på Clas Ohlsons internetbutik så hittar du säkert det!

• Havsjungfrun

Jag köpte mitt på Gula Rehab, kostade 225 kr. med frakt. Inte alls samma slags bälte som de de har på Babyproffsen, de hjälper inte mot foglossning utan avlastar "bara" en tyngre mage.

Svar på tråden Vet någon var man kan köpa ett band som man kan ha runt magen för att avlasta ryggen vid graviditet?