• Happy80

Någon som har "maria" Microallmopp?

Har precis köpt en sådan för 155:-. Har inte använt den än, tänkte bara höra vad som är bra/dåligt med den.
    Jag är såå dålig på att svabba golv, tycker det är så tråkigt att ta fram hink å vatten. Men denna jag köpt nu verkar ju hur smidig och bra som helst!?
    Så nu ska här städas

• Svar på tråden Någon som har "maria" Microallmopp?
  • Eliva

Vilken är det? Är det den med vatten i en liten behållare?

• Happy80

Nä ingen behållare för vatten.
    Står så här:
    Med teleskopskaft. Maria microallmopp rengör bäst med bara vatten, men en gnutta rengöringsmedel kan tillsättas om man vill ha den friska doften av nystädat.

Torrstädning: När moppen används torr blir den statisk och drar åt sig damm.

Fuktstädning: Fukta moppen med en sprayflaska innan användning.

Våtstädning: Ta bort micromoppen från plastplattan, blöt och krama ur den, fäst den sedan på plastplattan igen med hjälp av kardborrebanden på plattans undersida.

• Eliva

Tror jag haft den. Inte nöjd om det är samma. :-/

• abnocto

Det är enkelt att snabbt moppa men tyvärr använder jag min sällan, vet egentligen inte varför. Är väl lite gammeldags som hellre tar fram vattenmoppen.

• Auris

Vi har en. Jag tycker den är bra men jag har kommit fram till att jag egentligen trivs bättre med vanlig våtmopp.

• Runguska

Jag har en och gillar den då den är praktisk att plocka fram för att snabbt få upp katthår från golvet.

• Happy80

Ok, tack för svar.
    Nu när sonen börjat krypa å åla överallt vill jag snabbt och enkelt kunna göra rent golvet oftare än vanligt. Så därför köpte jag en sån.
    Eliva: Varför var du inte nöjd?

• LAA

Jag tror vi har en sån. Tror säger jag eftersom det är så sällan den åker fram. Ingen mopp i världen kan göra städning roligt, tyvärr.

Svar på tråden Någon som har "maria" Microallmopp?