• anne h

Har ni studsmatta? (dvs en stor utomhus)

Har ni studsmatta ute och hur hoppar era barn?
    Jag har en vilde som i början hoppade lite försiktigt, precis så som en mor vill att hennes lilla barn ska göra *flinar*
    Sedan började storebror försöka göra volter, när lillebror var inne så han inte skulle se. Fungerade i några veckor, sen fick han syn på storebrors övningar iaf.. och vad tror ni vilden gör nu? Jo, försöker göra volter han också, fast han hoppar inte tillräckligt högt än för att komma runt varje gång, så han hamnar ofta på huvudet *ajaj*
    Jag har iaf fått hans nacke röntgad för några år sedan så jag vet att den är sjysst, tack och lov!

Så nu jobbar vi på att lära honom hur han ska komma runt och ner på fötter igen så han gör det på "rätt" vis, eftersom det iaf inte går att hejda honom med mindre än att ta bort studsmattan.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden Har ni studsmatta? (dvs en stor utomhus)
  • mamman i skogen

Onskar min kunde hoppa studsmatta.
    Hoppa stimulerar ju talet.
    River har iofs en hoppgunga som han glatt studsar runt i.

Skulle ocksa fa hjartat i halsgropen om River landade pa huvudet

• tretösersmamsen

Ja, vi har haft vår studsmatta i tre sommrar nu. En mycket bra "leksak" som ger bra träning och balans. Linnea har också vid några tillfällen försökt att göra volter. Det har slutat med att hon gjort illa sig och fått göra uppehåll i hoppandet ett tag. Vi har inget nät runt den som jag vet att en del har. Det går bra ialla fall för hon har full koll på hoppandet. Nu blir det nog inget hoppande på länge eftersom hon har stukat foten. Hon brukar även sitta och leka på studsmattan så den är bra till mycket.

• downismor

Som tur är har vi ingen, jag skulle inte klara av det så nojig som jag är, men mormor och morfar har en
    Mina tjejer är gärna på den, Linnéa hoppar bara vanligt och Alice kryper och sitter på den. Ser inte fram emot volter än. Annars är den ju himla kul och bra träning. Måste bara visa bilden från i helgen!

• anne h
    adams family skrev 2007-07-19 12:24:54 följande:
    Onskar min kunde hoppa studsmatta. Hoppa stimulerar ju talet.River har iofs en hoppgunga som han glatt studsar runt i.Skulle ocksa fa hjartat i halsgropen om River landade pa huvudet
    Hoppgunga är en bra början.
    Vi hade det först, sen hade han en liten studsmatta under den, vilken häftig studs han fick. och på ett säkert vis också.
  • anne h
    tretösersmamsen skrev 2007-07-19 13:20:03 följande:
    Ja, vi har haft vår studsmatta i tre sommrar nu. En mycket bra "leksak" som ger bra träning och balans. Linnea har också vid några tillfällen försökt att göra volter. Det har slutat med att hon gjort illa sig och fått göra uppehåll i hoppandet ett tag. Vi har inget nät runt den som jag vet att en del har. Det går bra ialla fall för hon har full koll på hoppandet. Nu blir det nog inget hoppande på länge eftersom hon har stukat foten. Hon brukar även sitta och leka på studsmattan så den är bra till mycket.
    Du får komma hit och hälsa på.
    Så kan de hoppa tillsammans.
  • anne h
    downismor skrev 2007-07-19 14:16:16 följande:
    Som tur är har vi ingen, jag skulle inte klara av det så nojig som jag är, men mormor och morfar har en Mina tjejer är gärna på den, Linnéa hoppar bara vanligt och Alice kryper och sitter på den. Ser inte fram emot volter än. Annars är den ju himla kul och bra träning. Måste bara visa bilden från i helgen!
    Härlig sommarbild!

Vi har säkerhetsnät runt vår, behövdes nyss när han for in i en av stolparna med full fart.. (tur de är vadderade)
    i fjol hoppade C på en matta i Rättvik, på Stiftsgården efter storasysters konfirmation.. och hamnade pladask på mage på marken, han hann inte hejda sig. 
     därför satte jag dit nät direkt när vi köpte denna nu.. (trots storasyskonens vilda protester) Innan har han alltid hoppat utan nät, men ju mer han hoppar desto vildare blir han och mer våghalsig. Nätet har även varit bra för storasyskonen
  • Mamma till tre kottar

Nix, men en liten ute och en relativt stor inne. Det studsas året runt, både bra träning och en lek som sonen gärna leker med barn på besök.

• tretösersmamsen

anne h skrev 2007-07-19 14:25:31 följande:

Du får komma hit och hälsa på. Så kan de hoppa tillsammans.
    Ja vi får väl se om vi kan få det att passa framöver.
  • Skärgårdsbon

Hej hej!
    Vi har en gaska stor studsmattaute md illörande skysnät vilket för oss var en förtsättng(annars skulle jag bli tt nervvrak)
    På studsmatankan båda killarna hopa oh leka tillsammns de har roligt.

Svar på tråden Har ni studsmatta? (dvs en stor utomhus)