• Anonym

Privat läkare, hur mycket kostar ett besök?

Är det någon som kan tala om hur mycket det kostar att gå till en privat läkare? Några erfarenheter?

• Svar på tråden Privat läkare, hur mycket kostar ett besök?
  • Majsan70

Är läkaren ansluten till FK, så är det samma avgifter som i den statliga o kommunala vården. Om inte så kan det kosta nästan vad som helst.

• Anonym

De som jobbar på tex Läkarhuset är väl anslutna till fk? Hur vet man om de är anslutna till fk?

• Majsan70

Läkarhuset borde vara anslutna. Jag brukar fråga innan jag bokar tiden om de är anslutna eller ej.
    Både jag o barnen går ALLTID till privatläkare.

• Anonym

500 tar de på här exkl. prover, har jag för mig

• Anonym

Undrar vad det skulle kosta att få fram ett underlag för förlängning av sjukersättning? Min fk har klantat sig, och nu riskerar jag att inte få förlängningen godkänd i tid. På vårdcentralen får man inte boka tid förrän i september! Allt för att jag har flyttat och bytt landsting/län...

• Majsan70
    Anonym skrev 2007-07-19 13:03:16 följande:
    Undrar vad det skulle kosta att få fram ett underlag för förlängning av sjukersättning? Min fk har klantat sig, och nu riskerar jag att inte få förlängningen godkänd i tid. På vårdcentralen får man inte boka tid förrän i september! Allt för att jag har flyttat och bytt landsting/län...
    Men om du frågar en privatläkare om de är anslutna betalar du ju samma. Vad är det som hindrar dig från att ringa o fråga?
    De flesta är anslutna.
    VC är ju skitdåliga på det mesta inkluderat tider.
  • Indianica

Min är inte ansluten. Jag fick ngt "kompispris" dock. Jätteschysst (svart?) Jag fick betala 120 kr istället för 600 kr per halvtimme (besöket tog typ 20 min) Fick kvitto, så det var nog inte svart ändå...hur som helst, åter till dig...ca 600-1200 per timme får man nog räkna med om läkaren ej är ansluten, kan ju inte räkna med "kompispris"

• Indianica

ska tillägg att ekonomiskt kan du väl knappst förlora om det funkar, om du annars blir utan tusentals kronor i ersättning per månad helt framöver menar jag. Även om det skulle kosta 2000 att få fram ett underlag som ger ersättning...? Ring och prata med en privatläkaren omd et öht går att fixa.

• Anonym

Indianica, du har helt rätt! Hellre betala 2000 kr, och få alla papper klara, så att jag kan ansöka om förlängning, än vara utan sjukersättning i kanske mer än tre månader!!! Det skulle ju innebära att jag blev utan 18000 kr!

• Tös

Jag betalade 500:- när jag träffade min. Väl värda sina pengar!

Svar på tråden Privat läkare, hur mycket kostar ett besök?