• Jiie

Röda prickar i ansiktet

Vaknade upp i morse med en miljard röda prickar i ansiket, även på ögonlocken men inte på näsan och hakan. Ser ut som en prickig korv ju!
    Det kliar inte, dom känns inte direkt (alltså inga plitor) utan det ligger mer i huden så att säga.
    Jag har googlat men inte hittat nåt direkt att gå på. Röda hund blev jag vaccinerad mot som vanligt i sjätte klass...

Nån som varit med om samma?

Väntar Luciabebis
  • Svar på tråden Röda prickar i ansiktet
  • Jiie

Nä svinkoppor ger ju ytliga sår eller blåsor.

Väntar Luciabebis
  • Bia 80

Svinkoppor ser inte ut så, de är mer som infekterade sår...Alla kan få svinkoppor oxå, är en bakterie.
    Du tänker nog på något annat.

Kan du ätit något som gett dig en allergiutslag?

• Jiie

Försöker komma på vad jag ätit.
    Inget som inte jag brukar äta, är det allergi så tycker man ju att den reaktione borde kommit direkt! Jag såg ut sä här när jag vaknade i morse! Va inte så igår kväll vid halv elva för då synade jag mig i spegeln eftersom jag spydde upp all mat hehe....

Väntar Luciabebis
  • jenny b

citrusfrukter kan ge röda utslag när man är gravid....

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde
  • Jiie

Åt inga frukter igår, eller ja åt bara vindruvor som vanligt.

Väntar Luciabebis
  • Bia 80

Hmm men om du spytt kan det vara så att det brustit en massa små blodkärl. Huden är ju väldigt tunn på ögonlocken bla. Så kan jag få om jag får hulka ordentligt. Men då blir det under huden, ingen utbuktning alltså.

• Jiie

Hmm faktiskt aldrig hört det, o har aldrig sett ut så här innan. Trots att man hunnit avverka nån spya nu under graviditeten hehehehe

Väntar Luciabebis
  • Bia 80

he he nej men jag har sett ut sån, kanske inget man pratar om bara sådär
    Det brukar försvinna efter 1-2 dagar för mig. Det kan se ut som små prickar och även om du tittade dig i spegeln DIREKT efter kan det ta en liten stund innan de syns. Har man spytt mycket blir det ju påfrestning för blodkärlen och huden är ju som sagt var väldigt tunn på vissa ställen.
    Inget farligt iaf, blir det inte värre så är det nog ingen fara utan lite brustna blodkärl

• Jiie

okej, vi får väl se vad som händer...

Väntar Luciabebis
  • Ekorretös

Jag kan vissa dagar få röda fläckar i annsiktet.
    Det är inga plitor som du säger utan dom ligger längs med huden.
    Det är liksom torra ljusröda fläckar i olika storlekar.
    Som torr eksem ungefär.

Dyker upp några åt gången på tex. ena kinden sedan försvinner dom någon dag efter.

Vet inte heller vad det kan vara men troligen något man ätit.
    Hum vad åt jag igår kväll....
    Kebab tallrik med jätte stark sås + peparoni.
    Stark mar kanske utlöste det???

(¯`°?.¸ ღ ♥ V 24 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jiie

Det är liksom röda prickar, utslag. Hela kinderna är fulla av det...
    åt bara ärtsoppa o pannkakor o igår kväll, äter ju det typ varje vecka...skitskumt.

Väntar Luciabebis
Svar på tråden Röda prickar i ansiktet