• Långbenopluto

Frysa vårtor?

Hej
    Min son har fått en remiss för att frysa bort en vårta som han har på fingret.

Hur gör man då?
    Gör det ont?
    Bedövas det innan?

Någon som vet?

Mamma till Marcus och Isak
  • Svar på tråden Frysa vårtor?
  • yin yang

Nu va det visserligen jätte många år sedan jag frös på fötterna, men de tog en pinne av något slag med nån bommulstuss och doppade den i någon vätska, sedan "frös" de på vårtan då och visst kändes det endel men inte så man inte stod ut. Bedövning fick man inte. Jag tycker det gjorde mest ont under foten dagen efter, då kunde jag knappt gå ibland.

• Anksan

Hur gammal är sonen? Finns nu att köpa på apoteket så man kan frysa själv. Men kanske mer effektivt att få det gjort av ett proffs

• Minikatt

Vi har provat den som finns på apoteket, Wartner, där man fryser själv. Men den funkade inte alls på sambon iallafall. Inte alls bättre blev det.

• Pumpkin

Jag har gjort det på händerna, och det gick till precis som yin yang beskriver. Ont gjorde det inte, det kändes mer som ett stick - typ som att man sticker en synål i fingret fort.

• Långbenopluto

Tack för svar!

Min son är 13 år och är lite nervös

har man ont efteråt, typ flera dagar?

Mamma till Marcus och Isak
  • Pumpkin
    Tines skrev 2007-07-20 07:21:45 följande:
    Tack för svar!Min son är 13 år och är lite nervös har man ont efteråt, typ flera dagar?
    Jag hade inte direkt ont efteråt, möjligtvis att man var lite öm...
  • vis69

Vi har också köpt på apoteket, att frysa själv hemma. Det hjälpte inte på något av barnen!

• Bakeapple

Vi har köpt på apoteket och fryst hemma på både mig och barnen, har haft väldigt bra resultat, trots att ena sonen hade en jättevårta mitt under foten så att han inte kunde gå. Däremot blev vi nekade hjälp från VC när vi bad om hjälp när sonen inte kunde trampa ner foten.

Svar på tråden Frysa vårtor?