• Pyssilullan

Ni som har emmaljunga city korg 07 modeller...

ÄR det bärhandtag då på sidorna om man öppnar dragkedjan eller hur bär ni den delen?

• Svar på tråden Ni som har emmaljunga city korg 07 modeller...
  • Mollymajs

Jag har 06:an och där är handtagen innanför dragkedjorna på sidorna så det borde va samma på 07:an.

• Pyssilullan

Nej jag vill bara veta från Er som har 07.or
    För det verkar vara jätteolika.

08-orna har inte t.ex...

• pulmones

jag har en 07a korg och i den finns det bärhandtag. men den är uttagen i slutet av 06 fast det är en 07a

• LullanK

Jag har en 07:a och vi var först jättebesvikna när vi fick vagnen för att det inte var bärhandtag på den då det varit det på den vi tittade på när vi provade vagnen. Men sedan när vi hörde oss för så är det tydligen så att de slutat med dem för de har inte uppfyllt någon form av "krav" och det är tydligen inte säkert att bära i dem så därför de slutat. Är de inte säkra vill man ju inte bära i dem ändå.
    Så ni som har dem kanske ska vara lite försiktiga. Men är säkert beroende på hur ofta man bär i dem osv.

Mamma till Linus 20070502
  • pulmones

Ja, vi kommer inte bära i våra handtag då vi vet om att de inte är säkra....dessutom köpte jag vagnen för att den skulle rulla inte lyftas

• zazzi

På senare -07:a korgarna är det handtag. Tyvärr blev emmaljunga tvingade att ta bort dessa, pga EU regler.

Detta gjorde att de försvann väldigt snabbt (de han inte ens tala om för sina återförsäljare. Emmaljunga kämpar med att försöka få dessa tillbaka. Skälet till att de togs bort var att bandena satt förlångt ner på sidorna. Så om två personer bär korgen och går VÄLDIGT långt isär finns det en liten risk att korgen kan välta. Detta har aldrig hänt med en Emmljunga korg av något slag (inte vad emmaljunga har fått reda på vill säga) Så nu försöker emmaljunga få tillbaka remmarna, om EU tillåter. Genom att klart och tydligt ska skriva att korgen endast får bäras av en person. (det är tydligen mycket regler och krångel)

• Pyssilullan

Verkar finnas i Tidiga 07.or och tidigare, senare 07.or o 08.or finns det ej i.

för i MIN 07.a fanns det och jag blev så GRYMT förvånad för ja trodde inte de.

MEN!!! MAN får bära i bär handtagen OM man bär ENSAM, det har hänt olyckor då man burit i varsitt handtag upp för en trapp, då har korgen kunnat snurra runt!!!

Så så länge man bär ensam så är det ingen fara säger dom på Emmaljunga

Svar på tråden Ni som har emmaljunga city korg 07 modeller...