• zezziz

Någon som har Volvo S60 och barnvagn som får plats?

Jag undrar så om någon av er har en Volvo S60 och får plats med en barnvagn i den?
    Isf vilken barnvagn?

• Svar på tråden Någon som har Volvo S60 och barnvagn som får plats?
  • zezziz

Är S40 en 5-dörrars? Dvs är bakrutan en del av bagageluckan?

Då får jag kolla upp den barnvagnen!

• Felicia6
    zezziz skrev 2007-07-19 19:16:19 följande:
    Är S40 en 5-dörrars? Dvs är bakrutan en del av bagageluckan?Då får jag kolla upp den barnvagnen!
    Nej, bakrutan var inte en del av bagagluckan, vilket gjorde att det var ganska liten öppning in till bagaget för oss
    Men den vagnen gick iaf
  • zezziz

Felicia6: Vad bra, då har S40 samma smala och trånga öppning som S60. Då behöver man kanske inte byta bil riktigt än

Fick allt plats i bagaget eller hade ni något i baksätet?
    Tänker på liggkorgen tex.

• Felicia6
    zezziz skrev 2007-07-19 19:29:52 följande:
    Felicia6: Vad bra, då har S40 samma smala och trånga öppning som S60. Då behöver man kanske inte byta bil riktigt än Fick allt plats i bagaget eller hade ni något i baksätet?Tänker på liggkorgen tex.
    vi hade först en nordic med mjuklift och då fick vi ta ut hjulen och sen rymdes allt i bagaget.. Sen köpte vi teutonian med en åkpåse bara och den ryms utan att man behöver ta bort någonting
    Det enda vi får göra är att "vika upp" fotstödet så det hamnar ovanpå handtaget då allt är ihopfällt så att den inte tar emot låsgrejjen på bagaget
    Vi rymde oxå några påsar på sidan om vi ville, men inte så mkt mer än så..

Nu (då sonen är drygt 1½år) så har vi köpt en V70 för jag är tokless att fälla ihop och lyfta upp o tråckla in vagnen varje gång vi ska nånstans för det var ändå rätt jobbigt
  • Lilleskutt84
    Jag tror säkert att du kommer få plats med en vagn i en Volvo S60! Vi var & kollade på en sådan för någon vecka sen & är väldigt sugna på modellen. Diskuterade att de får säkert plats en vagn(Den dagen de blir aktuellt för oss) Tycker de var stort bagach, djupt lixom! Skulle kunna tippa på teutonia mistral med mjuklift eller emmaljunga cerox, city cross med mjuklift! Blir nog svårare att ha en liggdel. Men då andra sidan kan man ju ha liggdelen för sig & hjul chassin för sig brivid varna om du e med hur jag menar!? TROR INTE NI BEHÖVER BYTA BIL! Finns många fina smidiga vagnar.
  • Lilleskutt84

Tips! Mätttt & ta måttt i bagashet på bilen! Gå in & kolla emmaljunga & brios hemsidor de står mått i hoppfälld kompact! De har jag gjort!

• zezziz

Lilleskutt84: Vad bra! Då ska vi ut och mäta bagaget och kolla upp på deras hemsidor, visste inte att de lade ut måtten där.
    Jättebra!! Tack!

• Lilleskutt84

grattis till + :et!

• Lilleskutt84

Hur har de gått? Har du mättt bagachet?

Svar på tråden Någon som har Volvo S60 och barnvagn som får plats?