• KARINbebisSONNY

När började ditt barn skratta?

Har en dotter på drygt 5 mån som började göra "skrattljud" nästan som ett hickande vid ca 5 mån ålder. när började era barn med "skrattljud"??

• Svar på tråden När började ditt barn skratta?
  • Rulltrappa

när han var 2 månader gapskrattade han åt sin mormor som stod och apade sig och gjorde miner vid skötbordet. sen fick han hicka och nästa skratt kom inte förrän 1 månad efteråt.

• miababia

riktiga skrattljud kom lite innan han blev 5 månader, lyckades filma en snutt när sambon sitter och får honom att skratta, så härligt att se

• Linndan

nu på senaste som ella börjat skratta "på riktigt" så 4½ månad. :)

• Gummsesnuffsan

Han var väldigt tidig med att skratta "på riktigt". 3 månader var han när det riktiga gapskrattet kom igång, det var hans pappa som var rolig

• Thuss

3 månader var han när de första skratten kom, men det är först nu efter 4 månader som vi får honom att skratta varje dag.

• Lychee

Alicia var runt 3 månader när hon skrattade första gången, nu är hon snart 4 månader och skrattar lite försiktigt varje dag.

• Tant Green

4 månader och några dagar. Men det var väldigt sällsynt i början, det var väl först vid 6 månader som hon började skratta varje dag.

• TittiBoppe

Precis på hans 3 månaders dag så skrattade han högt när han låg på skötbordet och jag skulle byta hans kläder. Det var jätteskoj när jag tog av han tröjan. Kittlade antagligen under armen, han gör det fortfarande ibland. Sötast är när han skrattar i sömnen. En liten stund efter att han somnat så kommer det ett snett leende och ett bubblande lågt skratt. Väldigt smittande så jag får hålla mig från att skratta så jag inte väcker honom.

• Jenny 1981

Idag så skrattade Nova för första gången, 2gånger gjorde hon det, båda gångerna åt sin pappa, hon är 2 1/2 månad...

Vår lilla sötboll Nova!
  • FridaE

Dottern började skratta vid 1.5 månader, så hon var rätt tidig.
    Sonen började skratta vid 4 månader. Då menar jag med ljud, han skrattade "tyst" innan.

• ThereseochLinus

log vid 6 veckor och skrattade högt vid 8 veckor

• TessyLove

Lika här.. min dotter har precis börjat med skrattljud & är 5 mån.

• L E E

Min yngsta började när hon var drygt 4 månader. Men hon skrattade bara när hennes storasystrar pratade engelska...
    Men nu skrattar hon åt allt (nästan)

• Therese6699

Min första son började inte le förrän han var 3 månader (Men han var 5 veckor för tidigt född)

Min andra son börja le när han var 3 1/2 vecka och började skratta för en vecka sedan när han var ganska precis två månader.... Nu skrattar han flera gånger om dagen och han ligger dessutom och skrattar helt själv när han ligger på golvet i köket... jag är helt fascinerad... och man blir väldigt glad förstås för bebis skratt är väldigt smittsamt.

Tess

• Joje

Min son var 3 veckor när han log för första gången och har precis börjat skratta högt nu vid 3 månader

Svar på tråden När började ditt barn skratta?