Hur är La Redoute i storlekarna?
Ska handla lite sommar kläder till tjej stl 86, men vilken storlek är bäst att ta då? Har hört att de är lite små i storlekarna stämmer det?
Ska handla lite sommar kläder till tjej stl 86, men vilken storlek är bäst att ta då? Har hört att de är lite små i storlekarna stämmer det?
på vuxen gäller iaf 1 storlek större, vet inte hur det är på barn
bak i katalogen finns en tabell om storlekarna, där står det oftast de franska och svenska och vad dem rekommenderar.
precis som inlägget innan är vuxen-storlekarna i alla fall mindre än svenska strl.
På barn är det ungefär detsamma. Storlek 86 är till dom barn som väger runt 12 kg ungefär. Dom har ganska bra förklaringar till sina storlekar.
Men alla vuxen storlekar är inte en mindre. Är man en 32, 34 eller en 36:a så ska man ta samma storlek som man brukar. Är man 38 eller större ska man ha en sorlek större.
Okej, har ingen katalog, ska genast kolla om det finns på nätet så jag kan kolla storleken! Tack!
blonde redhead
de har ju t.o.m. skrivit i katalogen att dem rekommenderar att man ska ta 1 storlek större
I katalogen jag fick idag står det ganska tydligt att om man har de små storlekarna ska man ha samma, de större storlekarna ska man ta en större.
Har även beställt därifrån förr och jag är en 36:a och 36 fungerar perfekt även där
Hmmm... jag hittar bara en måttabell för damer......
jag har inte heller problem med storlekarna men i katalogen, tror nog där storlekstabellerna finns. har dem lagt dit texten det här året (har inte sett det tidigare) att de då föreslår strl större.
trodde att jag var den enda la redoute shopaholic... kul att det finns andra
Tycker barnstorlkarna är som vanliga. men vuxen bör man ha ta 1 strl större.
Men jag sitter med katalogen framför mig nu och det står fortfarande att har man 36 eller mindre så ska man behålla sin vanliga storlek
Har man 38 eller större ska man ta en större
Dam
Underdelar (byxor, shorts och kjolar); vi rekommenderar att man beställer en storlek större än sin vanliga storlek. De minsta storlekarna är undantag. Har du en svensk storlek 32, 34 eller 36 så behöver du alltså inte ?gå upp? i storlek.
Överdelar (blusar, tröjor, jackor, etc.); våra storlekar är ungefär en halv storlek mindre än vad vi är vana vid i Sverige. Är du till exempel en liten storlek 40, så kan du behålla storlek 40. Men om du har storlek 40 på gränsen till 42, bör du välja storlek 42. Överdelar anges ibland i dubbelstorlekar. En storlek 38/40 motsvarar en svensk storlek 36/38. Behöver man normalt storlek 38 så blir det rätt om man beställer storlek 38/40, men om man brukar ha storlek 40 bör man gå upp till storlek 42/44.
Storlekarna för ytterplagg stämmer överens med våra svenska storlekar.
grabbarnabus
här är utdrag ur deras hemsida
Barn
Barnkläder beställs i centilong, det vill säga hur långt barnet är i cm. Det är alltså samma storlekssystem som vi använder i Sverige. Däremot kan byxor, shorts och kjolar vara något små i midjan. Så om barnet befinner sig mellan två storlekar, välj då den större.
jag tyckte kläderna var väldigt små (vuxenkläder).
Jag har köpt sommarkläder i storlek 86 till min tjej som är 75 cm lång och väger 9 kg.
Jag köpte ett par T-shirtar (killmodell) och ett par tre-fyra toppar, linnen och långärmade T-shirts (tjejmodeller) och kan konstatera att tjejkläderna är perfekta i storlek redan nu, medan killkläderna får vänta ett tag till.
Jag har visserligen handlat i Frankrike, men storlekarna i centilong måste ju vara samma oavsett varifrån man beställer. Min erfarenhet är alltså att de är rejält små i storlekarna, åtminstone vad gäller tjejkläderna.
Många modeller är dessutom väldigt smala, jag har en riktig sparris till kille så jag gillar ju det men jag inser ju att kläder som sitter som gjutna på honom förmodligen sitter bra tajt på "normala" barn....