• Anonym (Så ont!)

Någon mer som har ont i symfysen vid sex????

Hade problem låååång tid efter förra barnet, över halvåret och har ont nu efter andra barnet. Jag hade besvär med foglossningar under båda grav och BM förklarade för mig att det är foglossningarna jag känner av inuti.. Det skaver och så men utöver det har jag en smärta som gör att de första 10 minutrarna av ett samlag är näst intill outhärdligt. Det är svårt att behålla lusten när det gör så ont men jag härdar ut eftersom det blir bättre efter ett tag.

Vissa ställningar är inte att tänka på, t ex missionären, vilket hade varit trevligt som start när man inte haft sex på så länge.. Det räcker med att det pulserar i penisen för att det ska göra sviiiiinont i mig.

Någon som känner igen sig eller är jag ensam om det här? Det är så tråkigt att alltid ha så ooooont när man ska ha sex!

• Svar på tråden Någon mer som har ont i symfysen vid sex????
  • turia

hur länge sen är det du födde?
    JAg hade bekymmer 6 mån efter.. guud som kniven typ!"!
    men det e fogen o slemhinnorna som är helt "fucked up"

• Anonym (Så ont!)

Bara snart 3 mån denna gången.. Får väl räkna med att det håller i sig ett tag eftersom det gjorde det förra gången. Önskar man bara kunde få glömma graviditet och förlossning och allt vad underliv heter! Vill bara att det ska va "som förr".

• turia

hehe som förr lär det aldrig bli

• Anonym (Så ont!)

Nä, det är väl sant tyvärr.  Men det är lättare att ställa in sig på att inte ha sex när man är gravid och ont i fogarna.. det är också lättare för maken att förstå (även om han är väldigt förstående nu också). Men att vara förlöst och fullt återställd på utsidan men svinont på insidan är så frustrerande. Hade du samma typ av besvär?

• turia

ja de känndes både trångt o ont på samma gång, med det var det förståss inte haha
    O en ilande smärta... skav o elände. o när det var klart så kunde man knappt gå.. då hade nog nåt "skurit"

• turia

inte lät förklara för en karl heller som har pitten under hakan typ ibland haha.
    men jag bruka säja att hur skulle du ha känt det om du klämt ut en melon genom din röv?

• Anonym (Så ont!)

Haha.. precis! Sa till maken att det känns som att bli av med oskulden gång på gång.. har inte vågat fråga honom vad han tycker om själva utrymmet. Jag är visserligen kejsarsnittad båda gångerna men i början efter förlossningen fick jag veeeerkligen leta efter "knipet", så påverkats har det nog gjort ändå..

Usch.. det är verkligen inte roligt men som tur är så ger det ju med sig. Och när man får bebis susar tiden förbi så innan man vet ordet av har eländet självläkt och man kan köra på igen.

• turia

Ovesterin använde jag en period-- min bm rekommenderade det starkt o jag tyckr´te det blev bättre..
    används vid östrogenbrist, för man blir som i klimakteriet när man fått barn förklara hon.. som följd att man får torra slemhinnor

• Anonym (Så ont!)

Ok.. är det tabletter eller plåster eller? Kan ju va bra att få bort det onda i slemhinnorna iallafall.. för fogarna får man ju dras med oavsett vad tills det behagar ge sig av sig självt.

Går åt litervis med glidmedel ju.. jag ber om mer och mer och jag kan tänka mig att maken känner mindre och mindre..  Ska på efterkontr hos BM imorgon, får se om hon kan hjälpa mig med NÅT iallafall.

• turia

tog såna där suppar som man tjoppar upp ...
    hon sa det var bättre verkan,, man tar det till natten så sölar du inte runt på dagen

• Anonym (Så ont!)

Ok! Vad käckt! Ska definitivt kolla upp det!

Nu har bebis somnat så det är bäst att jag passar på jag med. Men tack för trevlig konversation och tips!!

Godnattkraaaaaam!

Svar på tråden Någon mer som har ont i symfysen vid sex????