• Xeroina

Tips när man bränt sig på brännässlor

Min son som är 2,5 brände sig idag på brännässlor när han skulle hämta en boll. Han skrek i högan sky och jag visste inte riktit vad jag skulle göra för att lindra det hela, hällde på lite vinäger och sen spolade vi av det i kallt vatten och han sa att det kändes bättre. Jag vet att det är något man har i köket man kan använda men tror inte riktigt att det är vinäger. Har inte riktigt lust prova själv så det vore toppen om någon vet vad man kan använda

• Svar på tråden Tips när man bränt sig på brännässlor
  • Mazzie

Jag har världens bästa tips! Köp Foreverlivings Aloe Vera Gelly. Den är oslagbar på huden när man bränt sig på nässlor eller av solen. Jag har på lager om du vill köpa. Den kostar 172 kr + porto 15 kr. Jag lovar att du kommer att bli nöjd. Du har 90 dagars nöjd kund garanti om du inte är det.

Skriv till min inbox om du är intresserad!
    Marie

• zucca

Ta vätskan från själva brännnäsle stjälken och stryk på bränblåsorna...

• maskelinja

salubrin som finns i alla affärer är ox-å bra

• Busan o tjorven

Vanlig hedlig sprit fungerar jätte bra! Har ju nästan alla hemma

• gintonic77

Köp en aloe vera planta, de är otroligt lättskötta och bara att nypa av en bit och stryka på gelen. Funkar på brännskador, soleksem, böjveckseksem och det mesta som kliar eller svider. Aloe vera-gel på tub eller burk funkar naturligtvis också. Det är samma sak men väldigt mycket dyrare=)

Svar på tråden Tips när man bränt sig på brännässlor