• mamma till Alvin

bada spädbarn

när ni badar era spädbarn brukar ni råka få in vatten i öronen då?
    rinner det ut själv igen eller går det in i örat...
    gör det ngt om det kommer vatten i öronen?

• Svar på tråden bada spädbarn
  • Akina

vattnet kan fastna dör inneoch då gör det ont, kanske ska ha huvudet så öronen inte är I vattnet? Min son har fått vatten i örat 2 ggr och som han skrikit, det har varit hjärtskärande och vi var på väg in på akuten första ggn men vattenstrycket släppte av sig själv och först då fattade vi vad det var för fel

• Pingys mamma

Vi badar våran tjej ända ner på öronen! Vi badade henne första gången på BB (hon är 6,5 vecka nu) och barnmorskan som hjälpte oss gjorde så o sa att det inte är några som hellst problem med att få in vatten i öronen så det är bara att tuta o köra!

• Joje

Det är inte farligt att bebisarna får vatten i öronen. Min son ligger ofta med öronen under vatten när han badar, tycker det är jättemysigt (påminner väl om tiden i magen). Det kan också rinna ur lite öronvax efter badet som jag tar bort försiktigt med en tops (dock ej inne i örat).

• zara83

Det ska inte vara nåt farligt att få vatten i öronen, vi gick på babysim, o dök med dom små... har aldrig varit några problem...

• MuminMy

Klart det rinner ut igen Hörselgången slutar vid trumhinnan, det finns liksom inte en fri passage in i örat.

Det är jättemysigt för barnen att ligga med öronen under vattenytan, då låter det lite som i mammas mage igen och de slappnar och tycker livet är supergött!

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • vill bli mamma meddetsamma

vi låter också vår lille bebis få vatten i öronen, känns som det skonsammaste sättet att tvätta hans små öron..! han har aldrig reagerat på det, bara skrattat lite extra i badet!

Svar på tråden bada spädbarn