• Anonym (Svamp)

Luktar "död"....Luftficka under tånageln!!!!

Jag gjorde illa stortån för många år sedan. Det blev en luftficka under nageln. Den växte aldrig fast riktigt.
    Har aldrig varit nåra problems. Men nu har den blivit större, det är alltid fukt där och en massa smuts. Luktar skitäckligt.

Ska boka tid hos doktorn på måndag.

Nån som vet HUR de gör med min tå???

• Svar på tråden Luktar "död"....Luftficka under tånageln!!!!
  • annmi

Kan tänka mig att de klipper bort nagelbiten & ger dig nå't att smörja ev
    Eller så kan det blivit Nagelsvamp..Svårt att säga då man inte ser..

Lycka Till

• Anonym (Svamp)

annmi - Tack. Ja svårt att se kanske Det har nog blivit svamp, jag har fått för mig att det är nagelsvamp som luktar ?

Om de klipper av biten som är lös, kommer den växa fast igen?

• annmi

Jaa förhoppningsvis växer den ut igen..Fast det kommer antagligen ta tid.
    Om nagelsvamp luktar vet jah inte men..Kan ju tänka mig det!

Lycka Till!

• Anonym (Svamp)

annmi - tack!

Det ska nog fixa sig

Bara så nyfiken.
    Har hört skräckhistorier om hur de sliter bort hela nageln typ...

• Anonym

ja det är nog svamp du fått där för det luktar verkligen död grävling, men se till att du får hjälp för om man låter det gå för långt med nagelsvamp så kan det vara svårt att få bort och sprider sig väldigt lätt också, och om det sprider sig under hela nageln så kommer det resultera i att du tappar nageln

• Anonym (Svamp)

Oj!! Då kan det verkligen vara svamp. Luktar*** OCH fickan har verkligen blivit STOR!!

• annmi

TS: Joo men tror att detta fixar sig..
    Det har det gjort för min kompis..
    Hade typ halva nageln borta men..Den har vuxit ut nu fast..Det tog tid..
    Tydligen är medlet mot svampen dytr oxå tyvärr!!
    Såå fråga läkaren...

Lycka Till!!!

• Malabo

Hej!
    Jag är fotvårdare till yrket och rekomenderar dig att gå till en medicinsk fotvårdare för råd och tips. Du kan också vända dig till vårdcentralen för att göra en odling för att säkert få veta att det är svamp och inget annat.
    Vad du än gör klipp inte bort något av nageln själv utan överlämna det till den som vet vad dom gör, risk finns annars att du får andra besvär som tex nageltrång.
    Lycka till !!!

• fiffiluran

urk, vet precis hur det där luktar!! hade nagelsvamp för en massa år sen, fick en snordyr medicin (tabletter, tror dom kostade över 500 spänn) och sen försvann dom för gott! Så skönt att ha normal tånagel igen! lycka till och hoppas det går bra för dig också!

• Anonym (Svamp)

Malabo- Tack Jag ringer vårdcentralen på måndag. Så får de kolla vad det är.

fiffiluran-Tack, det fixar sig nog-skönt!

Svar på tråden Luktar "död"....Luftficka under tånageln!!!!