• Summerstar

ska killens slips matcha tjejens klänning på t ex bröllop?

Vad tycker ni?

Ska killens slips matcha min klänning?

Han har bara en lila till min röda klänning och jag tycker inte det går, vad tycker ni?

• Svar på tråden ska killens slips matcha tjejens klänning på t ex bröllop?
  • bluebride

Nä, det är finast om det matchar, det är det man planerar ett färgtema till. Så, har du röd klänning ska ha ha en röd slips alt. kravatt. Ha ett roligt bröllop

• Summerstar

ok, och det är ett "måste"?

• Summerstar

alltså, vi är gäster

• fenixen

Ja, jag tycker att den ska matcha, rött och lila är inte så fint ihop, det skär sig lite.

• Summerstar

En fråga till då, ska det vara vit skjorta på killen? Till kosymen?

• Pluppas

vit skjorta är ett säkert kort det funkar alltid

• fenixen

Vit skjorta, då gör sig den matchande slipsen bäst.

• Miiiaaa

JAAA! För mig är det jätteviktigt, vi har varit å 2 bröllop sista tiden, sambon tycker gott att jag kan ha samma klänning så att han slipper köpa ny slips varje gång! HAHA!

Första gången hade jag rosa klänning och då hade han förstås rosa slips, andra gången hade jag grön klänning, vilket vi inte hittade nån bra färg på slipsen till, men köpte en dimblå nyans vilket ´matchade den dimgröna klänningen!!

Det syns att man hör ihop på nått sätt!

• bluebride

Är ni gäster är det inte lika petigt, men det kan ju vara kul ändå. vit skjorta är alltid bäst

• ohlssons

Jag tycker definitivt att man ska försöka matcha varandras klädsel som gäster på ett bröllop! Det blir ju en del fotografering och sånt (även av gäster!) och det är gulligt att det syns att man hör ihop tycker jag! Jag tycker det kan vara grymt snyggt med svart skjorta och även svart väst (om man har nån typ av svart kostym) på killen, kanske inte mitt i högsommarvärmen, men ändå! Bara vad jag tycker..

Svar på tråden ska killens slips matcha tjejens klänning på t ex bröllop?