• Summerstar

Hur får man bysten att hålla sig uppe i en tubklänning? Har en axelbandslös BH men det känns inte bra!

Har ni tips på hur man får bysten att hålla sig uppe?

Har en bra stadig bh men utan band eftersom det är en tubklänning.
    Har liten byst som inte borde vara ett problem men det känns ändå som att den faller ner lite

Hjälp! Tejp? :)

• Svar på tråden Hur får man bysten att hålla sig uppe i en tubklänning? Har en axelbandslös BH men det känns inte bra!
  • CarlHerman

Är det silikonband längs kanterna på bh´n? Är kupan formpressad eller vad det heter? Sådana axelbandslösa behåar brukar hålla uppe bra. Har också liten byst och axelbandslös behå funkar hur bra som helst. Bäst är det om plagget är ganska tajt. Tror det är en känsla mest att det "åker ner".
    Testa tejp kanske? Men sådana där genomskinliga axelband är förbjudet, eller borde vara iallafall

• Summerstar

Ja det är silikonband längs med och även kupor...

• CarlHerman

Spänn åt spännet i ryggen så hårt det går så kanske det känns bättre? Har tyvärr inga bra tips hur man kan göra på nåt annat sätt. Tror inte tejp skulle bli bra på mig så det har jag aldrig provat.

• luckyme

Tutt tape säger jag bara!!!

Finns på många underklädes sajter.

Svar på tråden Hur får man bysten att hålla sig uppe i en tubklänning? Har en axelbandslös BH men det känns inte bra!