• mamyleine

Använder/använde du ammningsskydd när ammar/ammade?

(Minns inte om de heter ammningskydd eller ammningsinlägg. Men ni vet sånt där som ska skydda så att mjölken inte rinner ut på kläderna)

När jag ammade så hade jag köpt ammningskydd/inläggen då jag hört att de var ett måste. De "roliga" var dock att jag använde dom utan att behöva de. Jag läckte inget mellan ammningarna och inte förens 3 veckor efter att ha använt dom regelbundet så sov jag utan dom en natt och insåg "va fan ska jag ha dessa för när jag inte ens mjölkar i sängen?"
    Ammningskydden/inläggen var totalt onödiga för mig. Hur var det för er?

(syftar främst på tiden när man ammar som mest)

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-20 20:58:23:
    Såg att jag skriver behövt och behöver. Självklart gäller de även er som ammar nu med behöver skrev i fel ordform där :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder/använde du ammningsskydd när ammar/ammade?
  • Hemliga 72an

Jag var tvungen att använda för annars sprutade det som en fontän! Ibland fick jag ha dubbla.

• Mamma och Mor

Använder amningsinlägg dygnet runt. Läcker fortfarande, efter sju månader amning, såpass att det inte går att vara utan dem.

~Min fina tjej - Miriam 061213~
  • elia82

Jag använde ammningsinlägg under hela tiden som jag ammade min dotter, dvs i 5 mån. Min son ammar jag fortfarande (han är snart 8 mån) men slutade med inläggen när han va 6 mån. Tyckte att de va onödiga då jag nästan aldrig läckte längre, hände/händer bara nån enstaka gång.

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • JeanneDArc

Jag läcker fortfarande efter 9 månader, men så pass sällan och lite att jag struntar i inläggen... var dock verkligen tvungen första halvåret minst. Läckte tom genom inläggen ibland.. en gång testade jag att sova utan och då vaknade jag i en STOR pöl och fick byta sängkläder och vända täcket upp och ned. Kuuuul.

• Lequisha

Japp, läcker tom igenom inläggen hmm..

• Little Ms Chatterbox

Använde under hela amningsperioden. Behövde något mellan bröstvårtan och BH:n, var för sträft och irriterat annars. Under tiden jag just ammade hade jag en uppsamlare, kunde läcka upp till 50 ml på det bröstet som jag inte ammade på. Var lite praktiskt, behövde aldrig pumpa ur för att ha extramjölk.

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Walrus2

Har använt nån gång när jag gick extremt länge utan att amma, men har annars inte behövt. Jag hade amningsinlägg i ull på vintern eftersom jag var rädd för mjölkstockning.

• Teskedsmamman

Ibland fick jag ha dubbla på nätterna När jag ammade fick jag ha mjölkuppsamlare, då räckte inte amningsinläggen.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 3 dagar kvar (070723)
Svar på tråden Använder/använde du ammningsskydd när ammar/ammade?