• Esmaranda

Blöder från stygn efter 4 veckor!!

Jag är lite orolig över att jag fortfarande blöder efter stygn från förlossningen efter 4 veckor.
    Har svårt att hitta nån information om hur länge det ska hålla på eller vad som är normalt.

Nån som har någon erfarenhet?? Är det vanligt?

Blev sydd ganska mycket och där det är klippt blöder det inte men därimot från där det "sprack".

Nån som vet?

Skulle bli hur glad som helst om nån svarar!!

• Svar på tråden Blöder från stygn efter 4 veckor!!
  • Anin4456

Jag skulle gå till någon för att kolla upp så att det inte blivit inflammation i såret.

När jag fick mitt första barn så bodde i Norge och där fick jag sitta med röven i grönsåpevatten för att det inte läkte som det skulle... och du jag ska säga dig att det hjälpte banne mig...  

• Smulting

Jag har också ett stygn som blöder lite till och från. Födde för nästan 4 veckor sedan. Jag har varit och kollat upp dett och enligt BM var det helt i sin ordning och det är bara att vänta tills det läker. Men du kan ju kolla så att det inte blivit nån infektion eller så. I övrigt så kan det tyvärr ta så här lång tid.

• emiliosföräldrar

det tog nästan 3 månader innan jag blev "normal" efter mina stygn. ush de var jätte jobbigt den tiden....

• Ver a

Är du öm i såren eller har du feber?
    Det kan vara svårt att avgöra om blodet kommer från stygnen eller om det är avslag som kommer. Ring din mödravårdscentral eller kk-mottagningen och be att någon tittar på det. Det är inte roligt att få en infektion?

• Esmaranda

Tack för era svar!

Har varit hos Läkare nu och det var inte irreterat, det skulle självläka förhoppningsvis, synd bara att det gör ont som f-n ;)

Jag tycker det är alldeles för lite information om tiden efter förlossningen. A
    lla svävar ju inte på moln och nån ( tex mvc eller bb) kunde ju informera om att det kan vara hur jobbigt som helst de första månaderna oxå.

Eller vad tycker ni? Har nån sagt det till er??

• emiliosföräldrar

heej nepp jag fick ingen info alls ang om att de skulle vara som de var. de bara gav mig smärtstillande tabletter i skickade hem mig. tog si så där 3 - 4 mån innan jag blev som en människa igen efter de förbaskade stygnen, gjorde jätte ont o sitta och att kissa och att bara gå och röra sig, men man kan sitta på en sån badring när man e hemma fick de som ett tips från en vän o de hjälper.

Svar på tråden Blöder från stygn efter 4 veckor!!